عربستان "هادی" را برای بازگشت به عدن تحت فشار قرار داد

عربستان
دوشنبه 25 آبان 1394 - 12:00

برخی منابع سیاسی مطلع از فشار شدید عربستان سعودی به عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، و دیگر مقامات سابق برای بازگشت به عدن خبر داده اند؛ و این که قرار است نیروهای سنگالی و سودانی امنیت آن ها را تامین کنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "یمنی پرس" منابع سیاسی فاش کردند که عبدربه منصور هادی و خالد بحاح و اعضای دولت فراری قصد دارند به عدن بازگردند البته بعد از این که کشورهای متجاوز قول دادند امنیت آن ها را در عدن تامین کنند و آن ها را از هر خطری که ممکن است از زمین یا دریا غافلگیر کند، دور سازند.

این منابع گفتند عربستان فشارهای شدیدی بر منصور هادی به منظور بازگرداندن او به عدن اعمال کرده است تا بخشی از آبروی خود را که به علت شکست های بزرگ در مدت هشت ماه تجاوز به یمن، از دست رفته حفظ کند چرا که تاکنون نتوانسته است به هیچ یک از اهداف خود برسد.

به گفته این منابع، منصور هادی بازگشت به عدن را پذیرفته است تا برای عربستان پیروزی معنوی در این خصوص کسب شود و با این به اصطلاح دستاورد، بر شکست ها و جنایات گسترده خود در یمن سرپوش بگذارد.

این منابع افزودند: تصمیم بازگشت منصور هادی و خالد بحاح بعد از پذیرفته شدن شرطهای آن ها از سوی کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن اتخاذ شد. شرط آن ها تامین امنیت و محافظت دایمی از محل اقامتشان در عدن است تا مجبور نشوند سایر رسوایی های تجاوزگری و جنگ با ملت یمن را فاش کنند.

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که ائتلاف تجاوز به یمن، گردان هایی نظامی از سنگال و سودان برای محافظت از مقامات فراری یمن و تامین امنیت محل سکونت آنها، به عدن آورده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها