11سپتامبر فرانسه؛پاریس درصدد حمله به کدام کشوراست؟

11سپتامبر فرانسه؛پاریس درصدد حمله به کدام کشوراست؟
دوشنبه 25 آبان 1394 - 15:23

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه مدعشی شد که حملات جمعه شب (22 آبان ماه) در پاریس، در سوریه طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

خبر کوتاه است و صریح ولی به نظر می رسد که پشت پرده دسیسه هایی نهفته است، از جنس وقایع پس از حملات یازده سپتامبر آمریکا.
دو روز پس از حملات تروریستی در پاریس رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که سرویس های جاسوسی این رژیم فرانسه را برای تحقیق درباره حملات تروریستی پاریس یاری خواهند کرد و این در حالی است که حمایت رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی در سوریه بر کسی پوشیده نیست به ویژه انتشار تصاویر درمان عناصر مجروح تروریست ها و عیادت بنیامین نتانیاهو از این مجروحان در بیمارستانی در فلسطین اشغالی گواهی بر این مدعاست.
شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسوول ارشد این رژیم خاطرنشان کرد که "اسرائیل درباره حملات پاریس قبلا به فرانسه هشداری نداده بود اما در عرض چند ساعت بعد از حملات، اطلاعاتی درباره برخی تروریست های داعش به دولت فرانسه ارایه کرده است."
این شبکه همچنین خاطرنشان کرد که موساد معتقد است میان حملات پاریس و انفجارهای پنجشنبه 21 آبان ماه، در بیروت و سقوط هواپیمای روسیه در شبه جزیره سینای مصر ارتباط آشکاری وجود دارد.
از سویی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که سرویس های اطلاعاتی اش سوریه و عراق را زیر نظر گرفته اند تا اطلاعاتی از حملات پاریس به دست آورند.
پس از این نخست وزیر فرانسه اعلام می کند که حملات پاریس در سوریه طراحی و برنامه ریزی شده است، سوریه ای که فرانسه همواره اعلام کرده که خواهان برکناری "بشار اسد" رییس جمهور این کشور از قدرت است و بدون توجه به خواست و نظر مردم سوریه و هم راستا با رژیم صهیونیستی و کشورهای ضد سوری منطقه، اینگونه سخنان بدور از عرف دیپلماتیک را بی مهابا در محافل بین المللی بارها مطرح کرده است.
اما بد نیست که نگاهی به سناریوی حملات 11 سپتامبر و وقایع بعد از آن بیندازیم. حملات انتحاری در 11سپتامبر سال 2001 برابر با ۲۰ شهریور ۱۳۸۰ هجری شمسی به‌دست گروه تروریستی القاعده در خاک آمریکا انجام شد. در صبح آن روز، ۱۹ تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند. هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند.
هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شد و آسیب‌های زیادی به ساختمان‌های اطراف وارد شد. گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به پنتاگون واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند.
گفته می شود که هواپیمای چهارم در محوطه ای نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد و هیچ‌کدام از مسافران این پرواز و سه پرواز دیگر زنده نماندند.

واکنش ایالات متحده به این حملات، شروع جنگ علیه به اصطلاح تروریسم با حمله به افغانستان و از قدرت برکنارکردن طالبان به بهانه این که آنها تروریست‌های القاعده را پناه می‌دادند.
آمریکا پس از آن نیز در ادامه بهانه مبارزه با تروریسم جنگ علیه عراق برای سقوط حکومت صدام را آغاز کرد.
جنگ عراق که در حکم اشغال این کشور بود در 29 اسفند 1381 و 20مارس 2003 با حمله ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و انگلیس آغاز شد این جنگ با خروج آخرین تیپ رزمی آمریکایی در 28 مرداد ماه 1389 برابر با 19 اوت به‌طور رسمی خاتمه یافت.
دو توجیه عمده برای آغاز این جنگ توسط  جرج بوش رییس‌جمهور وقت آمریکا مطرح شد که یکی از آن‌ها رابطه صدام با القاعده و دیگری نابودکردن سلاح های کشتار جمعی عراق بود که بعدها مشخص شد هر دو بهانه مستمسک و دروغی بیش نبود .
اما باز گردیم به حملات پاریس؛ حادثه ای که جمعه شب درست بغل گوش فرانسوا اولاند رییس جمهور جمهور فرانسه صورت گرفت؛ در شبی که تیم های ملی فرانسه و آلمان در استادیوم فرانس پاریس مقابل هم قرار گرفتند، و او نیز درحال تماشای این بازی بود که در نزدیکی این استادیوم صدای انفجارهای مهیب شنیده شد.
اگر چه پیشتر نیز در پاریس حوادث مشابهی رخ داده بود از جمله حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو که به کشته شدن حداقل ۱۲ نفر و جراحت ۱۰ نفر منجر شد و سپس حادثه گروگان گیری در فروشگاه یهودی که چهار نفر از گروگان‌ها کشته شدند.
اما این بار عمق فاجعه قابل قیاس با حوادث گذشته در فرانسه نیست، چندین حمله مسلحانه و بمبگذاری هم‌زمان، جمعه شب در پاریس به کشته شدن بیش از ۱۲۰ نفر منجر شد و گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت اگر چه در حملات قبلی نیز ردپای داعش در آنها آشکار بود.
اما واکنش نخست وزیر فرانسه به این حمله که پس از تحرکات شیطنت آمیز رژیم صهیونیستی، هم اکنون سوریه را کانون سازماندهی آن معرفی کرده و آن هم در شرایطی که روسیه در مسیر مبارزه با داعش و گروه های تروریستی در سوریه در سایه همکاری اطلاعاتی میان ایران، روسیه، عراق و سوریه به موفقیت های چشمگیری دست یافته است، نشان از طرح سناریوی جدیدی دارد به ویژه که دست غربی ها از زمین بازی سوریه به نوعی کوتاه شده و رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی بیش از پیش در عرصه سوریه احساس سرخوردگی می کنند.
سیاست رژیم صهیونیستی همواره استفاده از قدرت های بزرگ برای رسیدن به اهداف خود در منطقه بوده است و همواره به صورت انگلی عمل می کند و تغذیه و حیات خود را منوط به این قدرت هاست به همین دلیل با کوتاه شدن دست این رژیم و غرب از جولان دادن در سوریه، به نظر می رسد حال فرصتی همانند واقعه 11سپتامبر فراهم کرده اند تا از آب گل آلود، ماهی مورد نظر خود را صید کنند.
با توجه به شواهد موجود و موضع گیری های فرانسه و تحرکات رژیم صهیونیستی، باید منتظر ماند و سیر تحولات را در روزهای آینده پیگیری کرد.


نویسنده: احمد نیکنام

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها