حلقه محاصره تروریست‌ها در دوما تنگ‌تر می‌شود+فیلم

دوشنبه 25 آبان 1394 - 16:14

ریف دمشق، العالم - عملیات نظامی ارتش سوریه در جبهه‌های مختلف غوطه شرقی ادامه دارد و ارتش تلاش می‌کند تا حلقه محاصره افراد مسلح را در دوما تنگ‌تر کند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در عمق غوطه شرقی ادامه می دهد و نیروهای ارتش با افراد مسلح در اطراف فرودگاه مرج السلطان درگیر شدند. نیروهای ارتش سوریه در جوبر نیز محل تجمع و پایگاههای افراد مسلح را در بخش شرقی جاده بین المللی بین دمشق و حمص در منطقه حرستا هدف قرار دادند.

ارتش سوریه همچنین با پیشروی در محور المرج در عمق جنوبی غوطه شرقی بین مناطق النشابیه و البلالیه و جسرین و در اطراف مرج السلطان، با افراد مسلح دراطراف این منطقه و فرودگاه نظامی درگیر شد. هدف از عملیات ارتش در این منطقه، تنگ کردن عرصه بر افراد مسلح دور کردن و آن ها از عمق غوطه شرقی است.

ترکی حسن کارشناس مسائل نظامی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش باید خود را به مرکز فرودگاه مرج السلطان برسانند. اهمیت این فرودگاه به علت وجود آن در مرکز غوطه و نزدیکی روستای مرج السلطان است که در مجاورت النشابیه قرار دارد و این منطقه نیز در مجاورت دوما است در نتیجه تسلط بر فرودگاه به ارتش اجازه خواهد داد که آزادانه به سمت غرب یا شمال حرکت کنند.

خبرنگار العالم افزود: در جوبر و عین ترما، توپخانه ارتش سوریه و هواپیماهای جنگی محل تجمع افراد مسلح را هدف قرار دادند. این حملات همزمان با پیشروی در بخش شرقی جاده بین المللی بین دمشق و حمص در منطقه حرستا و با پشتیبانی آتش توپخانه صورت گرفت.

به گفته ناظران، پیشروی ارتش سوریه و تسلط بر چند مجتمع در مزارع حرستا و نزدیک جاده بین المللی به دور کردن خطر افراد مسلح از ورودی شمالی دمشق کمک خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها