شناسایی دو عامل دیگر حملات پاریس

شناسایی دو عامل دیگر حملات پاریس
دوشنبه 25 آبان 1394 - 18:36

العالم - مقامات فرانسه از شناسایی دو نفر دیگر از عوامل حملات تروریستی اخیر پاریس خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادستانی فرانسه اعلام کرد که یکی از این مهاجمان "احمد المحمود" 25 ساله دارای گذرنامه سوری و دیگری فردی فرانسوی (28 ساله) به نام "سامی آمیمور" است که پیش از این توسط پلیس فرانسه به اقدامات تروریستی متهم شده بود و دو سال پیش برای پیوستن به گروه های تکفیری به سوریه رفته بوده است.

مقامات فرانسه همچنین از بازداشت 5 نفر در شهر لیون، به همراه مقادیری سلاح از جمله آر پی جی، مقادیری گلوله، سلاح کمری و کلاشینکوف خبر دادند.

به گفته مقامات فرانسه، فردی بلژیکی به نام "عبدالحمید اباعود" به عنوان مغز متفکر حملات پاریس نیز شناسایی شده است، آنها اعلام کرده اند که وی احتمالا حملات اخیر پاریس را هدایت می‌کرده و با عوامل انتحاری ارتباط مستقیم داشته است.

به دنبال حملات تروریستی اخیر پاریس که دست کم 130 کشته و بیش از 352 زخمی برجا گذاشت و گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، نیروهای امنیتی فرانسه و بلژیک عملیات گسترده ای برای بازداشت افراد مظنون در مناطق مختلف بویژه در محافل مسلمانان این دو کشور آغاز کرده اند.

بنا به اعلام شبکه تلویزیونی سی ان ان، سخنگوی دادستانی کل بلژیک نیز با اشاره به همکاری نزدیک مقامات فرانسه و بلژیک در امور امنیتی، تاکید کرد که به دنبال حملات تروریستی پاریس، 7 نفر در منطقه مولینبیک در بروکسل، پایتخت بلژیک، بازداشت شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها