جنایت صهیونیست‌ها علیه انتفاضه؛ 88 شهید و ده هزار مجروح

جنایت صهیونیست‌ها علیه انتفاضه؛ 88 شهید و ده هزار مجروح
دوشنبه 25 آبان 1394 - 19:51

العالم ـ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از زمان خیزش مردم فلسطین در سوم اکتبر، آمار شهدای فلسطینی به 88 نفر از جمله 18 کودک و 4 زن افزایش یافت و تعداد مجروحان نیز به حدود 10 هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت بهداشت فلسطینی در بیانیه ای مطبوعاتی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که 69 نفر در کرانه باختری، 18 نفر در نوار غزه و یک جوان از منطقه النقب بر اثر تیراندازی نیروهای رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیدند. 

وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرده که از ابتدای خیزش فلسطینی ها (انتفاضه سوم) بیش از یک هزارو 422 شهروند فلسطینی با گلوله های جنگی نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و نوار غزه و یک هزارو53 نفر با گلوله های فلزی پوشیده شده با پلاستیک مجروح شده و در بیمارستان ها درمان شده اند و علاوه بر این یک هزارو 100 فلسطینی دیگر هم با گلوله های فلزی پوشیده شده از پلاستیک مجروح؛ و به صورت سرپایی مداوا شده اند؛ همچنین شش هزارو 300 فلسطینی نیز بر اثر گاز اشک آور دچار خفه گی شده اند.

همچنین 255 شهروند فلسطینی بر اثر اقدامات سربازان رژیم اشغالگر قدس و شهرک نشینان صهیونیست در اثر ضرب و جرح دچار شکستگی و کبودی شده اند و حدود 25 نفر دیگر نیز دچار سوختگی گشتند.

در کرانه باختری 983 نفر بر اثر گلوله های جنگی و 938 نفر نیز با گلوله های فلزی پوشیده شده از پلاستیک مجروح شدند، در حالی که در نوار غزه 439 شهروند فلسطینی با گلوله های جنگی و 115 نفر نیز با گلوله های فلزی پوشیده شده از پلاستیک زخمی شده اند.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است که 416 کودک فلسطینی در میان مجروحان کرانه باختری دیده می شوند که 226 نفر آنها با گلوله های جنگی و 128 نیز نفر با گلوله های پلاستیکی مجروح شدند و 24 نفر هم هدف مستقیم گلوله های گاز اشک آور قرار گرفته و 38 نفر نیز به دست سربازان رژیم اشغالگر قدس و شهرک نشینان صهیونیست مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها