"سنجار همچنان عراقی باقی خواهد ماند"

دوشنبه 25 آبان 1394 - 22:59

العالم ـ سخنگوی جنبش "عصائب اهل حق" امروز (دوشنبه) با بیان اینکه تحمیل یک واقعیت یا "توسعه طلبی از جانب کردها" به ضرر دیگر اقشار جامعه و از طرف تمام عراقی ها مردود است، خطاب به رییس منطقه کردستان عراق گفت: "نمی توان با خون مرزها را ترسیم کرد و سنجار، عراقی باقی خواهد ماند".

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نعیم عبودی" امروز (دوشنبه) در گفت وگو با برنامه "از 10 تا 11" در شبکه ماهواره ای السومریه، پس از اظهارات مسعود بارزانی در پی آزادسازی سنجار مبنی بر اینکه فقط پرچم کردستان بر فراز ساختمان های این شهر برافراشته خواهد شد، تاکید کرد: شهرستان سنجار و استان کرکوک و دیگر مناطق مختلف عراق همچنان عراقی باقی خواهند ماند و تحمیل یک خواسته یا "توسعه طلبی از سوی کردها" به ضرر دیگر اقشار جامعه بوده و از سوی تمام عراقی ها غیر قابل قبول است.

وی افزود: یکی از موارد مهم که بارزانی باید بداند، آن است که نمی توان با خون، برخی مناطق را ضمیمه کرد یا نقشه های معینی را ترسیم نمود، بلکه باید گفت وگو و توافق میان تمام طرفها صورت گیرد؛ برافراشتن پرچم کرد بر فراز سنجار نوعی باج خواهی از دیگران است؛ کردستان تابع عراق است و باید تابع دولت مرکزی باشد.

شیخ قیس خزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل حق روز شنبه 14 نوامبر 2015 اظهار داشت که شهرستان سنجار در غرب موصل از کنترل داعش آزاد شد و تحت "اشغالگری" پیچیده تری قرار گرفت.

مسعود بارزانی روز جمعه 13 نوامبر اعلام کرده بود که کردستان با همکاری دولت فدرال خواهد کوشید تا شهرستان سنجار پس از آزادسازی از داعش به استان مستقلی تبدیل شود و از ایزدی ها خواست تا به مناطق خود بازگردند و آن را آباد کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها