اولاند: حملات پاریس در بلژیک سازماندهی شده بود

اولاند: حملات پاریس در بلژیک سازماندهی شده بود
سه شنبه 26 آبان 1394 - 08:40

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تشدید حملات کشورش در سوریه اعلام کرد، حملات تروریستی پاریس در سوریه طرح ریزی و در بلژیک سازماندهی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فرانسوا اولاند" در سخنانی در پارلمان فرانسه گفت: فرانسه در حال جنگ با ترسوها است و نه نبرد با تمدن ها، زیرا تروریستها نماینده هیچ‌کدام از تمدنها نیستند.
اولاند افزود: صرف نظر از دین و رنگ پوست، کل مردم فرانسه جمعه گذشته هدف تروریستها قرار گرفتند؛ هدف از این حملات جوانان بودند و کشته شدن اتباع کشورهای مختلف بیانگر باز بودن درهای فرانسه به روی دنیا است.
اولاند خاطرنشان کرد: این حملات تروریستی در سوریه طرح ریزی و در بلژیک سازماندهی و در فرانسه اجرا شد. هدف از این حملات ایجاد رعب و وحشت و اختلاف بین فرانسوی ها بود.
رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد که داعش از منابع مالی و توانایی های نظامی برخوردار است و در پاریس، دانمارک، تونس، لبنان، کویت، عربستان، ترکیه و لیبی دست به عملیات زده است.
اولاند خاطرنشان کرد: داعش باید نابود شود و این امر مستلزم تلاش کل جامعه جهانی است.
اولاند با تأکید بر اینکه فرانسه در حال شدت بخشیدن به عملیات خود در سوریه است، ادعا کرد: "سوریه بزرگترین کشور تروریست ساز در دنیا است."
جمعه گذشته حملات تروریستی در پاریس 129 کشته و 352 مجروح برجا گذاشت که وضعیت 99 نفر از آنان وخیم اعلام شده است.
گروه تروریستی داعش این حملات را برعهده گرفت.
داعش ساخته و پرداخته سرویسهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی است و تفکرات آن برخاسته از وهابیت است؛ "ابوبکر بغدادی" سرکرده اصلی گروه تروریستی داعش در دوران حضور اشغالگران آمریکایی در زندان بوکا در اختیار آمریکایی ها بود. با ایجاد این گروه شمار قابل توجهی از افراطی ها از کشورهای مختلف حتی آمریکا و کشورهای اروپایی، در سایه سکوت مقامات آن کشورها و با هماهنگی سرویسهای اطلاعاتی و امنیتی غربی و منطقه‌ای به راحتی توانستند به این گروه تروریستی ملحق شوند. اما اکنون بازگشت این تروریستها به یکی از بزرگترین مشکلات کشورهای غربی تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها