واکنش شدید "14فوریه" به حکم اعدام فعالان بحرینی

واکنش شدید
سه شنبه 26 آبان 1394 - 15:52

جنبش هواداران انقلاب 14 فوریه، حکم دیوان عالی آل‌خلفیه بحرین مبنی بر اعدام محمد رمضان و حسین علی موسی ازمتهمان انفجار "الدیر" را محکوم کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این جنبش به مقامات و در راس آن حمد بن عیسی آل خلیفه، شاه بحرین، هشدار داد که صدور چنین احکام فرمایشی و ظالمانه و اعدام این افراد میخی بر تابوت حکومت دیکتاتوری و رو به زوال آل خلیفه است و به سقوط آن منجر خواهد شد.

"محمد التاجر" یکی از وکلای مدافع بحرینی نیز تایید کرد که دیوان عالی بحرین حکم اعدام محمد رمضان و حسین علی موسی از متهمان پرونده انفجار الدیر را صادر کرده است.

جنبش هواداران انقلاب 14 فوریه خاطرنشان کرد، صدور حکم فرمایشی اعدام متهمان انفجارالدیر ظلم و ستم به متهمان و به معنای اعدام همه مردم بحرین است و همه مردم با اعدام این افراد، بپا خواهند خاست و با انقلابی بزرگ ریشه های تروریسم و دیکتاتوری آل خلیفه را از سرزمین پاک بحرین برخواهند کند.

ناظران معتقدند، حکومت ستمکار و اشغالگر آل خلیفه با حکومت قبیله ای عربستان و دولت جنایتکار و فاسد آل سعود همسو است. و صدور حکم اعدام در بحرین پس از تایید حکم اعدام فقیه الایمان و آیت الله شیخ نمر باقر النمر صادر شد و این بدان معناست که اجرای حکم اعدام در بحرین به احتمال زیاد با ریاض ارتباط دارد و اجرای آن تا زمانی که دستور از ریاض باشد، بعید به نظر نمی رسد.

جنبش هواداران انقلاب 14 فوریه بحرین همچنین پیامی به مردم بحرین داد مبنی بر این که ما همزمان با مخالفت با این احکام ظالمانه، وظیفه و تکلیف شرعی خود را مقابله با این تصمیم و متوقف کردن آن می دانیم  بنابراین نباید خودمان را گول بزنیم که حکومت دیکتاتوری آل خلیفه نمی تواند این حکم را اجرا کند و آنگاه به ناگاه شاهد اجرای چنین احکامی در حق فرزندان زندانی خود باشیم.

این جنبش خاطرنشان کرد، به همین دلیل ما خواهان جنبش و خیزش سریع مردمی هستیم تا کرسی حکومت حمد طاغی و آل خیلفه اموی و داعشی را بلرزاند و این رژیم بفهمد که ما هوشیاریم و نباید روزی به فکر امضای این حکم باشد.

جنبش هواداران انقلاب 14 فوریه بحرین خاطرنشان کرد، ما همچنین از گروههای مخالف و در راس آنان ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه می خواهیم با جنبش های داخلی، منطقه ای و بین المللی بزرگ و با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی های گسترده در بحرین و خارج از بحرین و برگزاری تحصن دربرابر سفارتخانه های آل خلیفه در کشورهای مختلف دنیا، این حکم ظالمانه را محکوم کنند.

این جنبش تصریح کرد، در پایان نیز به مردم انقلابی خود هشدار می دهیم که اجرای حکم اعدام این قهرمانان به این معنا خواهد بود که همه مردم باید جسم، اندیشه یا وجدان خود را برای طناب دار و اعدام آماده کنند.

یاد آور می شود که وزارت کشور بحرین روز 27 بهمن ماه 1392 در بحبوحه سومین سالروز انقلاب و حرکت اعتراضی مردم این کشور اعلام کرد که شب گذشته در انفجاری که اتوبوس پلیس در روستای شیعه نشین الدیر همجوار با فرودگاه بین المللی بحرین در شهر المحرق هدف قرار داد، یک پلیس کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

اما علی العشیری نماینده مستقل مجلس شورای ملی بحرین پس از وقوع انفجار روستای الدیر آن را صحنه سازی اعلام و در صحت آن انفجارتشکیک کرد. وی گفته بود که منزل مسکونی من در فاصله 100 متری از محل انفجار قرار دارد و پس از شنیدن صدای انفجار به سرعت از منزل خارج شدم که چیزی به جز نیروهای پلیس که محل انفجار را محاصره کرده بودند ندیدم. آیا آنان از پیش خبر داشتند؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها