عکس؛ عاملان حملات تروریستی پاریس

عکس؛ عاملان حملات تروریستی پاریس
سه شنبه 26 آبان 1394 - 22:21

مسئولان فرانسوی هویت پنج نفر از هفت تروریست عامل حملات تروریستی اخیر در حومه پاریس را تایید کردند و گفتند که چهار نفر از آنان فرانسوی هستند و دست کم سه نفر از آنان در سوریه بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمله به تئاتر " باتاکلان " که به کشته شدن 89 نفر منجر شد، به ضرب گلوله سه تروریست حامل سلاح صورت گرفته است.

اسامی این سه تروریست که کمربندهای انفجاری خود را درزمان یورش پلیس به سالن کنسرت منفجر کردند، به شرح زیر است: "عمر اسماعيل مصطفاوی" (29 ساله) است که هویتش ازطریق اثر انگشت قطع شده وی شناسایی شد.

وی یک فرانسوی است که در سال 1985  در كوركورون درحومه پاریس متولد شد و در فاصله سال های 2004 تا2010 هشت بار محکوم شد ولی هیچ گاه زندانی نشد.

علیرغم اینکه وی ازسال 2010  به علت افراط گرایی دارای سابقه جنایی است، اما هیچ گاه در یک قضیه قضایی تروریستی دست نداشته است.

یک مسئول ترک تصریح کرده بود که پلیس ترکیه در دسامبر 2014 و ژوئن 2015 دوبار به پاریس درباره این تروریست هشدار داده بود اما پاریس هیچ توجهی به این هشدار نکرد.

بنا به اعلام منابع پلیس فرانسه، بازپرسان همچنان درپی اثبات این مساله هستند که وی درسال 2014 در سوریه اقامت داشته است.

تروریست دوم " سامی عميمور " (28 ساله) است که در پاریس متولد شده و مسئولان فرانسوی در اکتبر2012 وی را پس از سفر ناموفقش به یمن، به وابستگی گروهی مرتبط با یک طرح تروریستی متهم کردند.

اما در پاییز 2013 ، برای عمیمور به علت نقض قوانین مربوط به نظارت قضایی ، حکم بازداشت بین المللی صادر شد.

درآن زمان عمیمور به سوریه رفت و تا تابستان 2014 درآن کشور بود.

*** حملات در خیابان های پاریس

در سه مورد تیراندازی به سوی پیاده روی کافه ها  و رستورانی در منطقه ای شلوغ در شرق پاریس، دست کم 39 کشته شدند.

ازجمله تروریست هایی که دراین حملات شرکت داشتند: "ابراهيم عبدالسلام" (31 ساله) فرانسوی مقیم بلژیک است که به احتمال زیاد، جز گروه جانیانی بود که به شهروندانی که در پیاده روهای کافه ها نشسته بودند، حمله کردند.

وی به تنهایی کمربند انفجاری خود را مقابل این کافه واقع در بلوار ولتیر در مرکز پاریس منفجر کرد که یک زخمی برجای گذاشت.

ابراهیم یک خودروی دارای پلاک را در بلژیک اجاره کرده بود که این خودرو یک روز پس از حملات پاریس، در مونترو نزدیک پاریس پیدا شد و در داخل این خودرو، سه تفنگ کلاشینکوف و 15 مخزن گلوله
پیدا شد.

بازپرسان خانواده " ابراهيم عبد السلام " را مورد بازجویی قرار دادند و یکی از برادرانش به  نام " محمد عبد السلام " در ارتباط با این بازجویی ها مدتی در بازداشت بود و سپس بدون اینکه اتهامی به او وارد شود، آزاد شد.

مسئولان بلژیکی برای  برادر سوم وی به نام " صلاح عبد السلام " ، حکم بازداشت بین المللی صادر کردند.

 استادیوم دوفرانس

دو جوان درعرض نیم ساعت، کمربندهای انفجاری خود را در اطراف ورزشگاه بین المللی فرانسه منفجر کردند و یک رهگذر در این انفجارها کشته شد.

این دو تروریست جوان عبارتند از : " بلال حدفی" (20 ساله) فرانسوی مقیم بلژیک که به گفته بازپرسان در سوریه اقامت داشته است.

" احمد المحمد " (25 ساله) از اهالی ادلب در سوریه است که گذرنامه سوری وی نزدیک جسدش پیدا شد.

براساس اثر انگشت این تروریست، وی ماه اکتبر در یونان بوده است. پلیس گفته است که باید درباره اصالت گذرنامه اش اطمینان حاصل کند.

پربیننده ترین خبرها