مصر: هنوز به نتیجه نرسیدیم و کسی بازداشت نشده

مصر: هنوز به نتیجه نرسیدیم و کسی بازداشت نشده
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 12:28

وزیر هواپیمایی مصر اعلام کرد که این کشور در تحقیقات خود تا این لحظه هنوز به نتیجه‌ای درباره دلیل سقوط هواپیمای روس نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسام کمال" در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: تا این لحظه کمیته بررسی به هیچ نتیجه ای درباره دلایل سقوط هواپیمای روس نرسیده است.
وی تأکید کرد: کمیته به هیچ دلیل جنایی درباره این حادثه دست نیافته است.
اظهارات این مسؤول مصری درحالی مطرح می شود که روسیه دیروز (سه شنبه) اعلام کرد هواپیمای مسافربری این کشور در سینا به دلیل انفجار بمب سرنگون شده است.
حسام کمال افزود: تحقیقات درباره حوادث یک، 2 و یا 3 سال طول خواهد کشید. در دنیا نمی توان یک روز پس از سقوط هواپیما نتیجه تحقیق را اعلام کرد.
"مجدی عبدالغفار" وزیر کشور مصر نیز اعلام کرد اقدامات امنیتی در همه فرودگاه‌های این کشور افزایش یافته است.
عبدالغفار خاطرنشان کرد: این اقدامات شامل بازنگری در نحوه بازرسی مسافران و چمدان کارکنان هنگام ورود به فرودگاه و غیره و همچنین بازرسی دوره ای هواپیماها است.
عبدالغفار تأکید کرد که با کارشناسان و نمایندگان شرکتهای هواپیمایی که پس از حادثه (سقوط هواپیمای روس) نگران شده اند، همکاری خواهد شد و بازدید نمایندگان آنان از نحوه اجرای تدابیر امنیتی تسهیل می شود تا اطمینان خاطر یابند.
وی اظهار داشت که این اقدامات پس از آن اتخاذ می شود که همه سناریوهای سقوط هواپیمای روس از جمله وقوع حادثه تروریستی، در نظر گرفته شده است.
از سوی دیگر، وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که پس از حادثه سقوط هواپیمای روس، هیچ کدام از کارکنان فرودگاه شرم الشیخ بازداشت نشده اند.
روسیه دیروز اعلام کرد که هواپیمای مسافربری این کشور بر اثر انفجار یک بمب به وزن یک کیلوگرم سرنگون شده است.
این هواپیما در 31 اکتبر بر فراز سینا منفجر شد و همه 224 سرنشین آن کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها