صهیونیستها نگران عربستان هستند

صهیونیستها نگران عربستان هستند
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 12:47

محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی، با ابراز نگرانی از ناکامی های عربستان سعودی در نتیجه تحولات منطقه و دستاوردهای ارتش سوریه در میدان نبرد و در مقابل عقب نشینی گروههای مسلح تحت حمایت ریاض را منعکس کردند.

به گزارش پایگاه خبری العام، "تسفی یحزکیلی" کارشناس مسائل عربی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "تنش میان ایران و عربستان سعودی موضوعی آشکار است، و سوریه و دیگر مناطق خاورمیانه صحنه رویارویی این دو کشور هستند."
وی افزود: "دخالت نظامی روسیه در سوریه، شرایط مساعدی را برای ایران ایجاد کرد. عربستان سعودی از حضور نظامی روسها در خاک سوریه بیشتر از همه اطراف متضرر شد."
این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد: "عربستان سعودی دو پشتوانه اصلی را امسال از دست داد. یکی پشت کردن آمریکا به آنان و روی آوردن آن به ایران است؛ هرچند آمریکا سعی دارد این رویکرد را جبران کند و با سفرهای متعدد مقامات آمریکایی به ریاض عربستان را راضی کند و در صدد برگزاری کنفرانسی با حضور ترکها و سعودیها و قطریها می باشد. آمریکا همچنین به دنبال برگزاری نشستهایی با ایران و روسیه در خصوص آینده سوریه است."
وی خاطرنشان کرد: "اما بدون شک عربستان در پی دخالت نظامی روسیه در خاک سوریه از عرصه به بیرون رانده شد، و کشور بزرگی مثل آمریکا دیگر از آن حمایت نمی کند."
یحزکلی گفت: "مسأله دیگر، توافق هسته ای ایران با شش کشور بزرگ دنیا می باشد.این توافق ریاض را به انزوا محکوم کرد."
یحزکلی اظهار داشت: "جمعیت عربستان سعودی 30 ملیون نفر است که شمار خارجیها مقیم در این کشور حدود 5 ملیون نفر می باشد.و درآمد این کشور از سال 1980 روند نزولی پیدا کرده است. شیعیان این کشور را از دو طرف محاصره می کنند. حوثیهای یمن از غرب و اقلیت شیعه که در مناطق شرقی نفت خیز این کشور بسر می برند."
وی افزود: "علاوه بر این عربستان سعودی اعتبار و جایگاه خود را در جهان عرب در پی حادثه منا از دست داد.از نظر کشورهای عربی این کشور از اماکن مقدس و مراسم دینی حمایت نمی کند، بلکه از روی زور اداره این امکان مقدس را برعهده دارد."
یحزکیلی گفت: "منابع انرژی فعلی در جهان جای خود را به انرژیهای جایگزین می دهد.و همه اطراف در عربستان از پادشاه این کشور انتظاردراند با راه حلی سحر آمیز این کشور را به جایگاه پیشین بازگرداند."

پربیننده ترین خبرها