رژیم صهیونیستی به دنبال سهمی از خاک سوریه است

رژیم صهیونیستی به دنبال سهمی از خاک سوریه است
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 12:52

رئیس کابینه رژیم صهیونیستی در دیدار با اوباما در کاخ سفید درخواست پیوستن جولان سوریه به اراضی تحت اشغال این رژیم را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نگرانی صهیونیستها از تحولات سوریه، رئیس کابینه رژیم صهیونیستی را برآن داشت تا در دیدار با اوباما در کاخ سفید، موضوع پیوستن ارتفاعات جولان سوریه به اراضی اشغالی را مطرح کند.
"موآف فاردی" کارشناس سیاسی شبکه 10 تلویزیون رژيم صهیونیستی در واشنگتن در این باره گفت: "موضوع اصلی گفتگوهای نتانیاهو با اوباما، مسأله سوریه است. نتانیاهو از تحولات سوریه و تبعات امنیتی ناشی از بسیار نگران است."
وی افزود: "روزنامه هآرتس تأکید کرده که نتایناهو در دیدار با اوباما در خصوص آینده ارتفاعات جولان در سوریه صحبت کرده است. نتانیاهو با ابراز نگرانی از تحولات سوریه در گفتگو با اوباما تاکید کرد، راهکار سازش در سوریه نباید زمینه حضور ایران در بلندیهای جولان را بعنوان یک عنصر تاثیر گذار در سرنوشت این کشور، فراهم کند. در غیر این صورت این امر تبعاتی را برای اسرائیل خواهد داشت.ایران با توجه به نقش فعالی که در سوریه دارد، قادر است تشکیلاتی را در منطقه جولان سوریه بنیانگذاری کند."
فاردی خاطرنشان کرد: "اگر ایران در چارچوب یک توافقنامه به این امکان دستیابد، هیچ یک از نیروهای مخالف نظام سوریه و حتی جنگنده های اسرئیلی قادر به ریشه کن کردن آن نیستند."
مو آف فاردی گفت: "اسرائیل از این نگران است که ایران بعنوان یک بازیگر اصلی در عرصه سوریه، مشروعیت دخل و تصرف در جولان سوریه را کسب کند."
این کارشناس صهیونیست افزود: "لذا نتانیاهو موضوع پیوستن جولان سوریه به اسرائیل را از اوباما درخواست کرد."

پربیننده ترین خبرها