نظر شورای اتحادیه اروپا درباره راه حل بحران یمن

نظر شورای اتحادیه اروپا درباره راه حل بحران یمن
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 13:34

اتحادیه اروپا خواستار حل سیاسی بحران یمن شد و اعلام کرد که وحدت ، حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی این کشور باید حفظ شود .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "سبأ" یمن روز چهارشنبه به نقل از بیانیه شورای اتحادیه اروپا گزارش داد: ضرورت توقف درگیری ها در یمن امروز بیش از پیش احساس می شود و هر گونه اقدام نظامی باید برای همیشه متوقف و مذاکرات فراگیر برای بازگشت امنیت و ارائه خدمات ضروری به نیازمندان با لحاظ کردن وحدت ، حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی این کشور ازسرگرفته شود .
شورای اتحادیه اروپا افزود: اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد به یمن از احتمال آغاز مجدد مذاکرات فراگیر بین همه طرف های درگیر این کشور خبر داده است، که طرف های متخاصم باید از این شانس برای اعتمادسازی ، ازسرگیری مذاکرات یمنی - یمنی و صادقانه و بی قید و شرط و حرکت به سوی صلح پایدار استفاده کنند.  
شورای اتحادیه اروپا تخریب اماکن غیرنظامی و مذهبی یمن را شدیداً محکوم و بر لزوم مبارزه با گروه های افراطی و تروریستی خصوصاً القاعده و داعش تأکید کرد و افزود: القاعده و داعش از ناآرامی های یمن برای اجرای حملات خود سوء استفاده می کنند و همه طرف های درگیر یمن برای مبارزه با این گروه هایی که خطری داخلی و خارجی محسوب می شوند، باید تلاش کنند.
شورای اتحادیه اروپا نگرانی خود را درباره تداوم حملات هوایی عربستان، استفاده از بمب های خوشه ای و محرومیت مردم یمن خصوصاً زنان و کودکان از خدمات ضروری اعلام کرد و افزود: زیرساخت های عمرانی و فرهنگی یمن نیز در حملات هوایی تخریب شده است به نحوی که همه سازمان ها و آژانس های امدادی اوضاع بسیاری از مردم این کشور را فجیع توصیف می کنند.
شورای اتحادیه اروپا شامل وزرای دولت های کشورهای عضو این اتحادیه است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها