تهدید مرگبار داعش این بار علیه چه کشورهایی است؟

تهدید مرگبار داعش این بار علیه چه کشورهایی است؟
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 19:12

العالم - گروهک تروریستی داعش با انتشار یک پیام ویدئویی، به طور مستقیم فرانسه، مغرب، الجزایر و تونس را تهدید به انجام اقدام های مرگبار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ویدئوی جدید به مدت11 دقیقه و 41 ثانیه زیر عنوان "جنگ با همه مشرکان" منتشرو در پایان آن، عنوان "ولایت صلاح الدین" درج شده است.

دراین ویدئو با استناد به گزارش های رسانه های بین المللی به حملات تروریستی پاریس پرداخته شده است؛ اما نکته جالب توجه، باقی گذاردن صدای گویندگان زن در هنگام استفاده از ویدئوی بخش های خبری رسانه هاست. این در حالی است که گروهک مذکور، پخش و شنیدن صدای زنان [نامحرم]، را حرام می داند.

در فایل ویدئویی مذکور، یک عنصر داعش به نام "غریب جزائری" با بستن کمربند انفجاری و نصف علامت "شیران خلافت" روی شانه، از داخل یک کامیون زره پوش، به طور مستقیم، فرانسه را مورد تهدید قرار می دهد و خطاب به کشورهای اروپایی می گوید: عملیات دیگری در راه است و ما با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده، انفجارها، سلاح های صدا خفه کن و کمربندهای انفجاری به شما حمله خواهیم کرد.

مغرب نیز از مواضع و تهدیدات عنصر الجزایری داعش، بی نصیب نماند. به طوری که این کشور را به همراه الجزایر و تونس، گرگ های استعمار فرانسه نامید و با دعوت به انجام عملیات تروریستی در این کشورها گفت: آنها را به آتش بکشید و به هلاکت برسانید. نظامیان و طاغوت ها را هدف قرار دهید.

این داعشی الجزایری گفت: این پیام آشکاری به همه کسانی است که با فرانسه در ائتلاف صلیبی از جنایتشان در شمال افریقا گرفته تا خاورمیانه، مالی، افغانستان و عراق و شام، متحد شده اند. وی همچنین درباره کشورش فرانسه گفت: جنایت های فرانسه در الجزایر در گذشته به وقوع پیوست و اگر تاریخ نیز باعث فراموشی آنها شود، ما هرگز آنها را فراموش نخواهیم کرد. ما نوادگان طارق بن زیاد، موسی بن نصیر، عقبه بن نافع و یوسف بن تاشفین هستیم و فرانسه را فتح می کنیم و قبل از (رم) احکام الهی را در آن اجرا خواهیم کرد.

در این ویدئو همچنین، یک پیام صوتی از ابومحمد عدنانی، شخص دوم داعش پخش شده است که در آن خواستار انجام عملیات تروریستی در فرانسه و کشورهای اروپایی "از طریق بمب گذاری، حمله با چاقو، سنگ، مشت یا لگد" است. وی همچنین از شماری از حملات تروریستی افراطیون در بلژیک و کانادا، تقدیر کرد.

یادآور می شود مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در گفتگو با رادیو "ار تی ال"، درباره احتمال حملات تروریستی جدید علیه فرانسه و کشورهای اروپایی دیگر هشدار داد و تصریح کرد: تروریسم ممکن است بار دیگر فرانسه و کشورهای اروپایی دیگر، را هدف قرار دهد و ما می دانیم که عملیاتی در حال انجام بود و هنوز هم زمینه سازی برای آن زود است.

پربیننده ترین خبرها