بحرین از چه نظر درخاورمیانه رتبه اول است؟

بحرین از چه نظر درخاورمیانه رتبه اول است؟
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 20:29

العالم - کشور کوچک بحرین با بالا گرفتن قیام مردمی و افزایش بازداشت افراد توسط پلیس آل خلیفه از نظر شمار زندانیان در مقایسه با جمعیت در خاورمیانه به مقام نخست دست یافت.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز مطالعات بین المللی زندانهای جهان که یک سازمان غیرانتفاعی است و پژوهش هایی به ویژه درباره زندانهای جهان برعهده دارد بحرین را دارای مقام اول  شمار زندانیان می داند.

بر اساس این گزارش ، بحرین با معدل 301 نفرمقام اول ، رژیم اسرائیل با معدل 256 نفر مقام دوم ، امارات متحده عربی بامیانگین  229 نفر مقام سوم تعداد زندانیان درمقایسه با جمعیت را به دست آورده اند.

این آماربیانگر میزان بازداشت شهروندان بحرینی است که دولت این کشوراز مارس 2011 با همکاری عربستان سعودی و امارات در جریان سرکوب اعتراض های دموکراسی خواهان به رهبری اکثریت شیعیان آغاز کرده است.

در این بررسی عربستان چهارم و اردن پنجم شده اند.

مردم بحرین از سال 2011 با برگزاری راهپیمایی، اعتراض و نافرمانی مدنی برای دستیابی به حقوق خود،  از جمله آزادی زندانیان سیاسی، تدوین قانون اساسی جدید، تشکیل دولت براساس اراده عمومی و برگزاری انتخابات آزاد برای تشکیل مجلس تلاش می کنند.

نابرابری های اجتماعی و سیاسی همه طیف های جامعه بحرین، عدم اقدام علیه ناقضان حقوق بشر و ماموران جنایتکار دستگاه های امنیتی وابسته به آل خلیفه و آل سعود، ادامه بازداشت های سیاسی و عدم آزادی زندانیان سیاسی از جمله مهم ترین دلایل ادامه اعتراض هزاران شهروند بحرینی در چهارسال گذشته است.

جدول رتبه بندی کشورهای خاورمیانه از نظر تعداد زندانی به نسبت جمعیت

 

 

پربیننده ترین خبرها