داعش دو گروگان چینی و نروژی را اعدام کرد

داعش دو گروگان چینی و نروژی را اعدام کرد
چهارشنبه 27 آبان 1394 - 22:05

العالم ـ گروه تروریستی داعش امروز(چهارشنبه) اعلام کرد که دو گروگان چینی و نروژی را اعدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه تبلیغاتی داعش به نام "دابق" در شماره 12 خود تصاویری منتشر کرد و نوشت: این تصاویر متعلق به دو گروگان است،"اعدام شدند چون کشورها و سازمانهای کافر آنها را به حال خود رها کردند".

این تصاویر با عنوان "سرنوشت دو زندانی"، قبل و بعد از اعدام دو مرد را نشان می دهد  که با چهره های خون آلود به نظر می رسد با شلیک گلوله کشته شده اند.

گروه تروریستی داعش روز نهم سپتامبردر شماره سابق همین نشریه تاکید کرد که دو گروگان نروژی و چینی را تحت بازداشت دارد بدون آنکه توضیحی درباره زمان و مکان ربودن آنها ارائه دهد. داعش خواستار پرداخت فدیه برای آزادی آنها شد بدون آنکه مقدار آن را تعیین کند.

این نشریه داعشی تحت عنوان "فروش اسیر نروژی و چینی " تصاویری از این گروگان ها با لباس زرد رنگ منتشر کرد که زیر آن آمده بود: هرکس خواهان پرداخت فدیه برای آزادی وی است می تواند با این شماره تماس بگیرد که شماره ای متعلق به کشورعراق بود.

یک روز پس از این حادثه،  کشور نروژ ربودن یکی از شهروندان خود به نام «اوله جان گریینسگام اولسفارد»(48) را تایید کرد و افزود که این شخص بعد از ورود به سوریه ربوده شده است.

این مرد نروژی در دانشگاه علوم و تکنولوژی تروندهایم کار می کرد و در 24 ژانویه در صفحه خود در فیس بوک از ورود به ادلب در شمال غرب سوریه خبر داده بود.

خانواده اش تاکید کردند که از پرداخت فدیه ای که روزنامه فردنز گانگ آن را میلیونها یورو برآورد کرده بود، عاجز هستند.

وزارت خارجه چین نیز در 11 سپتامبر اعلام کرد که یکی از گروگان ها با ویژگیهای یکی از شهروندان مفقود اهل پکن مطابقت دارد.

به نوشته مجله دابق، این گروگان چینی فان جینگوی(50ساله) نام دارد و به عنوان مشاور فعالیت می کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها