انگلیس بدون نظر شورای‌امنیت هم به داعش حمله می‌کند

انگلیس بدون نظر شورای‌امنیت هم به داعش حمله می‌کند
پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 13:17

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که کشورش ممکن است بدون رجوع به قطعنامه شورای امنیت به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه حمله کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس طی سخنانی در پارلمان انگلیس اعلام کرد که کشورش ممکن است بدون رجوع به قطعنامه شورای امنیت به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه حمله کند.

این در حالی است که طبق نظرسنجی مؤسسه انگلیسی "سروشن"، فقط 15 درصد از انگلیسی ها از حمله هوایی کشورشان به مواضع تروریستهای داعش در سوریه حمایت کرده اند.

کامرون افزود: در چنین شرایطی ما ترجیح می دادیم که از حمایت کامل شورای امنیت برای یافتن راه حلی برای بحران سوریه برخوردار باشیم اما روسیه بارها تهدید به استفاده از حق وتو علیه چنین اقداماتی کرده است.

وی افزود: هرگونه اقدامی از سوی کشورش در چارچوب قانون خواهد بود و به تقویت امنیت کشور و مردمش خواهد انجامید.

نخست وزیر انگلیس در خصوص وتوی روسیه گفت: "ما نمی توانیم منتظر عواقب وتوهای مکرر روسیه باشیم. ما مجبوریم از امنیت کشورمان دفاع کنیم".

کامرون در پاسخ به سئوال رهبر حزب ملی اسکاتلند در وستمنستر که به نتیجه نظرسنجی اشاره کرده بود، گفت: وظیفه من به عنوان نخست وزیر، مطالعه نتیجه نظرسنجیها نیست بلکه باید به هر ترتیب، با اتخاذ تدابیر صحیح، سلامت و امنیت کشور را حفظ کنم.

گفتنی است فرانسه در 27 سپتامبر گذشته حملات هوایی خود را به مواضع گروه تروریستی داعش آغاز کرد و پس از وقوع حملات تروریستی در پاریس، بر شدت این حملات افزود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها