اباعود بلژیکی کیست؟!

پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 14:53

شهر پاریس روز جمعه گذشته شاهد یک سلسله حملات تروریستی بود که در آن صدها فرانسوی کشته و زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، گروه تروریستی داعش مسؤولیت حملات شهر پاریس را برعهده گرفت و درپی آن، نیروهای امنیتی فرانسه به جستجوی عاملان و طراحان پشت پرده پرداخته و درصد شناسایی و دستگیری آنها برآمدند.

در همین راستا، نیروهای امنیتی فرانسه عملیاتی را در حومه "سان دونی" در شمال پاریس انجام دادند که 4 نفر از جمله یک زن کشته شدند. این زن در هنگام یورش تیم مبارزه با تروریسم خود را منفجر کرد که در اثر آن، 5 نفر نیز زخمی شدند. نیروهای پلیس هفت نفر دیگر را بازداشت کردند.

منابع امنیتی فرانسه تاکید کردند: عامل شماره یک و طراح اصلی حملات پاریس "عبدالحمید اباعود" بلژیکیِ مغربی الاصل است.

این منابع افزودند: فرانسه در حالت جنگ بسر می برد و این کشور در حال حاضر سعی دارد تا تاسیسات حیاتی خود را در برابر خطر تروریسم محفوظ نگه دارد.

منابع مذکور از کشورهای اروپایی خواستند تا پیشنهادهایی به منظور کمک به پاریس ارائه دهند.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه پس از گذشت چند روز از حملات خونبار پاریس خواستار تشکیل ائتلاف گسترده برای از بین بردن گروه تروریستی داعش شد.

اولاند تاکید کرد: کشورش به حملات خود علیه این گروه تروریستی در سوریه شدت بخشیده است.

وی در سخنرانی خود در کنفرانس روسای شهرداری ها در پاریس تاکید کرد: ناو هواپیمابر شارل دوگل در عملیات نظامی علیه داعش شرکت خواهد کرد.

رییس جمهور فرانسه بطور تلویحی از رویارویی با شبکه های حامی تروریست ها سخن به میان آورد و از نهادهای امنیتی فرانسه خواست تا حضور نیروهای خود را در تمامی مناطق افزایش دهند.

مواضع اولاند مورد حمایت روسای شهرداری ها قرار گرفت. همزمان با این موضعگیریها، نیروهای ضد تروریسم به منطقه سان دونی که در آن برخی از عوامل حملات پاریس موضع گرفته اند، یورش بردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها