عکس؛ پرتاب بطری به سفیر "دولت صهیونیست" فرانسه در بیروت

عکس؛ پرتاب بطری به سفیر
پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 15:13

فعالان لبنانی؛ دوستان و خانواده "جورج عبدالله" که از 31 سال پیش در زندان‌های فرانسه به سر می‌برد، با حمله به سفیر پاریس در بیروت، فرانسه را "دولت صهیونیست" نامیدند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، معترضان دیروز چهارشنبه به "امانوئل بون" سفیر فرانسه در بیروت که در مراسم نورافشانی "صخره الروشه" در سواحل بیروت شرکت کرده بود، حمله کردند.

این مراسم به نشانه اعلام همبستگی با قربانیان حملات تروریستی در برج البراجنه بیروت و قربانیان حملات تروریستی در پاریس بر پا شده بود. در این مراسم "صخره الروشه" در ساحل بیروت به رنگ پرچم های لبنان و فرانسه نورافشانی شد.

"عبدالله" سی سال از عمر خود را در زندان های فرانسه پشت سپری کرده است. وی در سال 1984 به اتهام تلاش برای ترور دیپلماتهای غربی و رژیم صهیونیستی در فرانسه زندانی شد.

جورج عبدالله، عضو حزب کمونیست لبنان بود وی در زمان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1978 به صفوف مقاومت فلسطین پیوست. او در حال حاضر نزدیک شصت سال سن دارد و از سال 1999 مشمول آزادی مشروط شده است و از همان سال وکلای وی هشت بار برای وی درخواست آزادی کرده اند که هفت بار آن از سوی دادگاههای فرانسه رد شده است. 

به نوشته رأی الیوم، فعالان معترض به سوی سفیر فرانسه و استاندار بیروت که این مراسم را ترتیب داده بود و تعدادی از نمایندگان پارلمان که در این مراسم حضور داشتند، بطریهای پلاستیکی آب پرتاب کردند و فرانسه را "دولت صهیونیستی" نامیدند.

مراسم نورافشانی صخره الروشه با پرچمهای لبنان و فرانسه و نواختن سرود ملی دو کشور آغاز شد و همه حضار به احترام سرود ملی لبنان ایستاده بودند. در این زمان فعالان و معترضان شروع به فریاد زدن کردند و شعارهای ضد فرانسوی دادند. بلافاصله نیروهای امنیتی لبنان که به تعداد زیاد در محل مستقر بودند، برای برخورد با معترضان وارد عمل شدند.

گفتنی است استانداری و شهرداری بیروت به نشانه اعلام همبستگی با قربانیان حملات تروریستی در برج البراجنه بیروت و قربانیان حملات تروریستی هفته گذشته پاریس، مراسم نورافشانی صخره مشهور "الروشه" بیروت با پرچمهای لبنان و فرانسه را اجرا کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها