تدارک عراق برای آزادسازی فلوجه + فیلم

پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 17:31

فلوجه (العالم) – نیروهای مشترک نظامی و داوطلبان مردمی عراق پس از آزادسازی مناطق وسیعی در اطراف شهر "فلوجه" از سه محور در حال حمله و حرکت به سوی مرکز این شهر هستند.

"حیدر قاسم" خبرنگار شبکه "العالم" روز پنجشنبه به نقل از منابع ارتش عراق گزارش داد: نیروهای عراقی به پیشروی به طرف منطقه "الحراریات" از توابع شهر فلوجه برای آماده شدن به منظور حمله به این شهر ادامه می دهند.
نیروی هوایی عراق نیز مواضع گروه تروریستی "داعش" را در اطراف فلوجه هدف قرار داد و نیروهای زمینی عراق نیز مناطق شرق "الکرمه"، "الشیحه"، "الهیتاوین" و "السوده" را به طور کامل آزاد کردند.
پیشروی نیروهای عراقی پس از آزادی مناطق الشیحه، "الروفه" و "ال بوسوده" تحقق یافت و نبردهایی با گروه های مسلح در مناطق "الحراریات" جریان دارد که منطقه ای استراتژیک در اطراف شهر فلوجه است.
داعش در شمال و شرق این منطقه حضور دارد و خودروهای بمب گذاری شده را بر ای هدف قراردادن خاکریزهای نیروهای عراقی از این ناحیه اعزام می کند.
شیخ "فوزی المیاحی" مسوول اداره عقیدتی تیپ 55 گفت: اهالی مناطق آزاد شده از سیطره گروه تروریستی داعش، از نیروهای داوطلب مردمی می ترسیدند چون داعش قبل از عقب نشینی تبلیغ کرده بود که نیروهای مردمی با آنان برخوردهای خشنی خواهند کرد اما مردم دریافتند که موضوع بر عکس بوده و حتی به آنان آب و غذا داده، و آنان را اسکان دادند.    
"باسم السلامی" از فرماندهان تیپ 55 گفت: آزاد سازی روستاهای داخل رمادی انگیزه ای برای دیگر یگان هاست چون اساس توجه ما "رمادی" است.
ارتش عراق در غرب استان "الانبار" 4 سرکرده نزدیک به " ابو بکر بغدادی " سرکرده این گروه تروریستی را پس از انهدام موقعیت شان از پا درآورد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها