نقشه هادی برای حذف شبه نظامیان درعدن

پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 19:49

يمن (العالم)- خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن با استناد به منابع خبری گزارش داد: عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، شبه نظامیان عدن را به درگیری های تعز وارد کرده بود تا بدین وسیله از شر آنها خلاص شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار العالم، رییس جمهور فراری و مستعفی یمن، به دنبال فشار اخیر عربستان سعودی و ائتلاف ریاض برای بازگشت وی به عدن، برای آنها شرط گذاشته بود که شهر عدن باید از وجود نیروهای شبه نظامی و مسلح پاکسازی شود و ائتلاف به جای آنها نیروهای سودانی را مستقر کنند که همین امر نشان می دهد آنها به عمد صدها تن از عناصر مسلح در عدن را به حمله به ورودی های استان تعز وارد کرده اند تا از دستشان خلاص شوند.

این در حالی است که پیش از این بنا به خواسته عربستان سعودی دولت مستعفی یمن یک بار نیز از ریاض به عدن رفته بود ولی همان زمان در روز سه شنبه 14 مهر ماه، هتل القصر عدن محل اقامت خالد بحاح، نخست وزیر دولت مستعفی یمن، هدف حملات موشکی قرار گرفت در این حملات که داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، دست‌کم 20 تن از سربازان اماراتی که وظیفه حراست از مقر دولت مستعفی را برعهده داشتند کشته شدند.

جنگنده های سعودی شماری از شهروندان یمنی را به شهادت رساندند

در همین حال منابع یمنی تاکید کردند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع گروههای مسلح وابسته به عربستان را در الشریجه محاصره و در این حمله خسارات مالی و جانی فراوانی به آنها وارد کردند.
در حمله جنگنده های سعودی به مناطق مسکونی در چندین استان یمن شماری از شهروندان یمنی شهید و مجروح شدند.
در استان تعزنیز 4 نفر شهید و 5 شهروند یمنی زخمی و در منطقه الثعیر در روستای الصراری هم چندین نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار العالم، نیروهای سعودی فرودگاه تعز، مناطق وادی الغیل، جنوب کوه حوزان و صرواح در استان مارب را هدف حملات متعدد قرار دادند.
در استان عمران نیز جنگنده های دشمن، منطقه حرف سفیان را بمباران کردند.
ارتش یمن و کمیته های مردمی در واکنش به این تجاوزگری ها یک تانک مزدوران سعودی را تعز منهدم کردند و سرنشینان آن کشته شدند.
منابع محلی گفتند که ارتش یمن با کمین در منطقه المنصوره در استان لحج 9 شبه نظامی وابسته به منصور هادی از جمله یک سرهنگ را از پا درآوردند.

کشته شدن نظامی چترباز سعودی در یمن

در جبهه مرزی شمالی یک منبع نظامی یمنی از کشته شدن احمد بن یحیی احمد هردی سلامی از نیروهای چترباز عربستان با درجه گروهبانی در درگیری های آن سوی مرز خبر داد.
توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز مرکز نظامی السودانه را در جیزان منهدم کردند و در استان عدن هم نیروهای اماراتی از نزدیک شدن قایق ها به منطقه المعاشیق که محل اقامت منصور هادی است، جلوگیری کردند.

پربیننده ترین خبرها