سیل در عربستان باز هم قربانی گرفت+فیلم

پنج‌شنبه 28 آبان 1394 - 23:22

جده(العالم)- جاری شدن سیل در چندین استان عربستان از جمله مدینه منوره، حائل و جده به مرگ 10 شهروند دراین کشور منجر شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، بارش های شدید چند روز اخیر یک بار دیگر نگاهها را به سوی طرح های مبارزه با وقوع سیل متوجه کرد که ظاهرا با وجود صرف بودجه سالیانه دهها میلیارد ریال سعودی، هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.
مقامات سعودی از فوت و مجروح شدن چندین نفر از جمله چند کودک در سیل خبر دادند و گفتند یک نفر در روستای النجف، دو کودک در روستای البثنه، سه نفر در وادی الجفر و یک تبعه مصر مقیم عربستان نیز در جریان سیل مدینه منوره جان باخته اند.
جده نیز وضع بهتری نسبت به سایر شهرها ندارد. خودروها روی آب شناورند و چند نفر فوت شده اند.
یکی از شهروندان با انتشار فیلمی از سیل در خیابانهای جده گفت: طرح های کنترل سیلاب و آبهای سطحی به شدت ناکام و شکست خورده اند. منطقه النسیم در جده را ببینید. خیابان ها غرق در آب و خودروها شناورند.
فرودگاه جده نیز از باران های سیل آسا بی نصیب نمانده و سالن هایش غرق در آب شده اند طوری که نیروهای دفاع شهری ناچار به مداخله برای رسیدگی به اوضاع شده اند.
نیروهای دفاع شهری در جده تاکید کردند که گزارش ها در طول دو روز بارندگی از دو هزار مورد بیشتر شده و شامل مواردی مانند گیر افتادن خودروها، قطع برق و سقوط درختان و تابلوهای راهنمایی بوده است.
اداره کل این سازمان خاطرنشان کرد که جاری شدن سیل باعث توقف عبور و مرور در جاده حرمین در مجاورت پل فلسطین شده و گروههای دفاع شهری برای نجات کسانی که داخل خودروها گیر افتاده بودند در جنوب جده شتافتند.
یکی دیگر از شهروندان نیز با انتشار ویدیویی اظهار داشت: این منطقه در سه تا چهار سال اخیر تقریبا همین طور بوده است.
به عقیده ناظران دیدن این صحنه ها باعث افزایش خشم مردم عربستان می شود که از وعده های مسوولان برای حل بحران چندین ساله آبهای سطحی خسته شده اند. آنها می خواهد که پادشاه شخصا به این بحران بپردازد و درباره میلیونها دلاری که صرف طرحهای بدون بازده در این زمینه شده، تحقیق کند و به خانواده قربانیان سیل خسارت بدهد.

پربیننده ترین خبرها