عراق در آستانه اربعین حسینی + فیلم

جمعه 29 آبان 1394 - 16:55

با نزدیک شدن اربعین امام حسین (ع)، عراق خود را برای میزبانی از زوار کربلای معلا آماده می کند.

"جعفر حمید" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از بغداد گزارش داد، پایتخت عراق خود را برای میزبانی از زوار استان های شمالی این کشور آماده می کند؛ زورای که برای مشارکت در زیارت اربعین امام حسین(ع) سرانجام راهی کربلای معلا خواهند شد و در طول مسیر از خدمات غذایی و درمانی موجود در چادرهای کنار جاده ای برخوردار می شوند، و تدابیری نیز برای تأمین امنیت آنها اتخاذ شده است .
ساکنین بغداد نیز همچون ساکنین استان های شمالی عراق با پای پیاده راهی کربلای معلا خواهند شد و تعداد همه آنها نزدیک به 5 میلیون نفر خواهد رسید . 
"محمد الربیعی" عضو شورای استان بغداد روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت : نیروهای امنیتی در قالب نیروهای پیاده و گشتی در طول مسیر تأمین امنیت زوار حسینی را به عهده خواهند داشت و برخی از مسیرهای ماشین رو به روی رانندگان بسته شده است و فقط زوار پیاده می توانند در این مسیرها حرکت کنند. 
وزارت بهداشت عراق نیز اعلام می کند که تیم های پزشکی ثابت و سیار خود را در طول مسیر منتهی به کربلای معلا مستقر کرده است و بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز با همه امکانات خود در خدمت زوار خواهند بود.
"جابس الحجابی" مدیر کل اداره بهداشت منطقه الکرخ بغداد در مصاحبه با العالم گفت : بیمارستان ها مجهز به همه امکانات هستند و در ساعات کاری با همه نیروهای خود و در غیر ساعات کاری با نیمی از نیروهای خود به زوار خدمت رسانی خواهند کرد . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها