فایننشال تایمز:

مغز متفکر حملات پاریس، از دزدی تا سرکردگی داعش

مغز متفکر حملات پاریس، از دزدی تا سرکردگی داعش
جمعه 29 آبان 1394 - 18:39

روزنامه فایننشال تایمز گزارشی درباره "عبدالحمید اباعود" مغز متفکر حملات تروریستی پارس و چگونگی تبدیل شدن وی از دزدی حرفه ای به یکی از اعضای ارشد داعش در مدتی کوتاه منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فایننشال تایمز روز جمعه در گزارشی به قلم "سام جونز" نوشت: اباعود ظرف 2 سال از دزدی حرفه ای به جنایتکاری بی رحم تبدیل شد .
این روزنامه انگلیسی به نقل از کارشناسان امور تروریسم گزارش داد :  اباعود در گزارش های سرویس های اطلاعاتی فرد دانه درشتی نبود ولی معلوم شد که در بسیاری از حملات و توطئه هایی که نیروهای امنیتی خنثی کردند ، دست دارد که حمله به یک قطار در آگوست گذشته و حمله به 2 کلیسا در فرانسه نمونه ای از این حملات بود .
فایننشال تایمز افزود : تبدیل شدن سریع از دزد به جنایتکار بیانگر وجود اختلاف روش بین داعش و القاعده در جذب نیرو و طراحی حملات است، و القاعده اگر برای جذب نیرو و طراحی حملاتش نیاز به 10 سال زمان داشته باشد ، داعش ظرف چند ماه می تواند این کارها را انجام بدهد .
فایننشال تایمز نوشت : پیوستن هزار و 500 فرانسوی و 500 بلژیکی به داعش برای جنگیدن در مناطق ناآرام جهان نشان می دهد که داعش در جذب نیرو موفق تر از القاعده عمل کرده است . 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها