حمایت کنفرانس عربی از انتفاضه قدس در برابردشمن

شنبه 30 آبان 1394 - 10:16

بیروت (العالم) – ششمین "کنفرانس عمومی کشورهای عربی برای حمایت از ملت فلسطین" روز جمعه (29 آبان ماه) در حالی در بیروت آغاز به کار کرد که شرکت کنندگان بر مرکزیت قضیه فلسطین، حمایت از انتفاضه قدس و تحکیم وحدت در برابر دشمن تاکید کردند.

خبرنگار شبکه العالم از بیروت گزارش داد، این کنفرانس دو روزه که روز شنبه پایان خواهد یافت، با مشارکت چهره های سیاسی و فرهنگی شمار زیادی از کشورهای جهان و احزاب مختلف عربی برای حمایت از انتفاضه سوم قدس برگزار شده است.

محکومیت سکوت بین المللی درقبال تعدی به ملت فلسطین
در این نشست مسوول امور روابط عربی در حزب الله لبنان، سکوت بین المللی در قبال تعدی به حقوق ملت فلسطین را محکوم کرد.
حسن عزالدین در سخنان خود در ششمین کنفرانس عمومی کشورهای عربی برای حمایت از ملت فلسطین، خاطرنشان کرد، این انتفاضه نشان می دهد که یک نسل از جوانانی که در برهه توافق ها با دشمن و کوتاه آمدن از حقوق ملت فلسطین قرار نداشتند، از هشیاری، دانش و بصیرتی برخوردارند که توانستند با اتکا به آن، هیبت دشمن را در هم بشکنند و به توازن قوا و ظواهر قدرت دشمن اهمیتی ندادند.

تاکید بر تحکیم صفوف مسلمانان در برابر دشمن
مشارکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات و تحکیم صفوف مسلمانان در برابر دشمن و ارج نهادن به فداکاری های ملت فلسطین تأکید کردند.
عباس زکی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، در این کنفرانس گفت: "آیا زمان آن نرسیده که اسرائیل به عنوان تنها دشمنی که تهدیدی برای تمام امت عربی و اسلامی از خلیج فارس گرفته تا اقیانوس اطلس است، شناخته شود؟ آیا زمان آن نرسیده که دیپلماسی یکسانی از سوی دولت ها، احزاب، نیروها و بخش های مختلف برای مقابله با ظلمی که به ملت فلسطین می شود، در پیش گرفته شود؟
احمد ابوفواد، معاون دبیرکل جبهه ملی آزادسازی فلسطین، نیز هشدار داد که ادامه دودستگی و تفرقه به هیچ وجه پذیرفته نیست. ملت فلسطین این همه فداکاری می کند تا به همه ما این درس را بدهد که وحدت ملی اساس پیروزی است.

انتفاضه فلسطین به عقب نشینی اشغالگران از قدس منتهی می شود
موسی ابومرزوق، نایب رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، هم در سخنان خود تاکید کرد که انتفاضه قدس به عقب نشینی اشغالگران صهیونیست از کرانه باختری و قدس اشغالی منتهی خواهد شد.
ابومرزوق تصریح کرد: این انتفاضۀ آزادی قدس است که اشغالگران را به عقب نشینی از کرانه باختری و قدس و نیز آزادی همه اسیران فلسطینی وادار خواهد کرد.
زیاد نخاله، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از انتفاضه گفت: باید از این انتفاضه محافظت کنیم و از تشکیک در آن و یا کاستن از اهمیت و ارزش آن و تلاش برای کنترل یا محدود کردن آن جلوگیری و به استمرار و دوام آن کمک کنیم.
در کنفرانس عمومی کشورهای عربی برای حمایت از ملت فلسطین که تا فردا ادامه دارد قرار است راهکارها و توصیه هایی برای حمایت از مقاومت فلسطین ارایه شود.

پربیننده ترین خبرها