مشارکت 7 هزار هیئت عزاداری در اربعین حسینی

مشارکت 7 هزار هیئت عزاداری در اربعین حسینی
شنبه 30 آبان 1394 - 11:24

آستان مقدس حسینی در بیانیه ای اعلام کرد که با توجه به ثبت نام های صورت گرفته، شمار هیئتهای شرکت کننده در ایام عزاداری اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) به 7 هزار خواهد رسید.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "فرات نیوز" رییس بخش شعائر و هیئت های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دبیرخانه حرمین مطهر امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام اعلام کرد تا کنون نزدیک به 5 هزار دسته و هیئت برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کرده اند که با نزدیک شدن به پایان مهلت ثبت نام در نیمۀ ماه صفر این تعداد در حال افزایش است.
ریاض نعمه السلمان در بیانیه ای خاطرنشان کرد که پیش بینی می شود این تعداد به بیش از 7 هزار هیئت برسد که نسبت به سال گذشته با حضور 6 هزار و 652 دسته عزاداری از داخل و خارج عراق افزایش قابل توجهی دارد.
وی افزود: در هماهنگی با مسؤولان دولتی و امنیتی همایشی را برای سرپرستان دسته های عزاداری ترتیب داده ایم، و در آن مسائل مهم در رابطه با مراسم اربعین را بررسی کردیم و آموزش های لازم و توصیه های امنیتی، خدمات رسانی و بهداشتی را بازگو کرده ایم.
میلیونها نفر از مسلمانان چهارگوشه جهان برای شرکت در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در بیستم ماه صفر، 11 آذر ماه جاری، آماده می شوند. بخش های امنیتی و بهداشتی عراق در عتبات عالیات و مسوولان محلی استانها و شهرهایی که صفوف راهپیمایی زائران از آنجا می گذرد، تدابیر لازم را اندیشیده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها