ترامپ: آمارِ مسلمانانِ آمریکا را در می آورم !

ترامپ: آمارِ مسلمانانِ آمریکا را در می آورم !
شنبه 30 آبان 1394 - 14:57

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات نژادپرستانه ای را علیه مسلمانان این کشور، مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دونالد ترامپ" میلیاردر آمریکایی که در تلاش است نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از آن خود کند، پیشنهاد کرد فهرستی از مسلمانانی که در آمریکا زندگی می کنند، تهیه شود.

اظهارات جنجالی ترامپ درباره مسلمانان و پناهندگان سوری، واکنش هیلاری کلینتون و دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را سبب شد.

ترامپ روز پنج شنبه، در پاسخ به سئوالِ شبکه "ان.بی.سی نیوز" دربارۀ پیشنهادِ سرشماری مسلمانانِ آمریکا و تهیۀ فهرستی از آنان، گفت: (اگر به ریاست جمهوری برسم) قطعاً این طرح را اجرا خواهم کرد.

وی در سفر خود به ایالت ایوا، دربارۀ این که آمارگیری از مسلمانان در چه اماکنی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: لزوما نباید در مسجد صورت گیرد و می توان اماکن متعددی برای این کار در نظر گرفت که البته این مساله نیازمند مدیریت خوب است.

در این میان، از ترامپ سؤال شد که آیا فکر نمی کند، ثبت آمار مسلمانان در فهرستی جداگانه و درخواست از آنان برای ثبت نام خود در این فهرست، با آمارگیری نازی های آلمان از یهودیان در دهۀ سیِ قرن بیستم مطابقت می کند، گفت: نظر شما در این زمینه چیست؟!

هیلاری کلینتون نامزدِ دموکراتِ انتخابات ریاست جمهوری، به شدت به این پیشنهادِ ترامپ واکنش نشان داد و آن را به عملکرد نازی های آلمان شبیه دانست.

کلینتون در پیامی بر روی تویتر خود نوشت: این سخن، شوک آور است و همه کسانی که در تلاشند رهبری این کشور را به دست گیرند، باید آن را محکوم کنند.

"جپ بوش" برادر جورج بوش نیز که نامزد جمهوری خواهِ انتخابات ریاست جمهوری است، به این طرحِ ترامپ واکنش نشان داد.

وی که خود به سبب پیشنهادِ ترجیح دادن مسیحی ها به مسلمانان در دادن پناهندگیِ آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: آمریکایی ها در مبارزه با تروریسم نباید از اصول خود دست بکشند.
جپ بوش خطاب به ترامپ گفت: تو از بازداشت ها، بستن مساجد و ثبت نام مردم سخن می گویی، این قدرت نیست بلکه عین ضعف است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها