آیا قوطی نوشابه می‌تواند هواپیما را سرنگون کند؟ +فیلم

شنبه 30 آبان 1394 - 17:14

العالم - به دنبال ادعای گروهک تروریستی داعش درباره انفجار هواپیمای روسی با مواد منفجره دست ساز و انتشار عکس یک قوطی نوشابه گازدار و دیگر اجزاء بمب، کارشناسان مواد منفجره نیز اعلام کردند که این امر امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پیشتر "دابق" مجله رسمی گروهک تروریستی داعش، با انتشار عکس یک قوطی نوشابه گازدار و ابزار ابتدایی یک بمب دست ساز، ادعا کرد که توانسته است با استفاده از این ابزار، هواپیمای مسافربری روسی را بر فراز صحرای سینا در مصر منفجر کند.

با انتشار این ادعای گروهک تروریستی داعش، کارشناسان مواد منفجره نیز صحت این ادعا را بعید ندانسته و اعلام کردند که این امر امکان پذیر است و تنها به مکان جاسازی بمب در هواپیما و قدرت مواد منفجره به کار برده شده بستگی دارد.

کارشناسان می گویند، مواد منفجره کارگذاشته شده در هواپیمای روسی، پس از انفجار، شکافی 50 سانتی متری در بدنه هواپیما بوجود آورده و فشار هوا به متلاشی شدن هواپیما در هنگام پرواز و کشته شدن همه  سرنشینان آن منجر شده است.

گروهک تروریستی داعش پیش از این اعلام کرده بود که پس از یافتن راهی برای نفوذ به داخل فرودگاه بین المللی شرم الشیخ، با استفاده از یک "روزنه" امنیتی، بمب را به داخل هواپیمای مسافربری روسی منتقل کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها