پیشروی گسترده ارتش سوریه به سوی مرز ترکیه+ویدئو

شنبه 30 آبان 1394 - 22:41

حومه شمالی لاذقیه، العالم ـ ارتش سوریه و هم‌پیمانانش با کنترل چندین منطقه و تپه راهبردی در عملیات نظامی غافلگیرانه، پیشروی گسترده‌ای در حومه شمالی لاذقیه به ثبت رساندند و گروه‌های مسلح را به سمت مرزهای ترکیه متواری کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دستاوردهای ارتش سوریه در حومه شمالی لاذقیه به سرعت محقق شد؛ به گونه ای که در عملیاتی غافلگیرانه پس از درگیری های شدید با گروههای مسلح که دهها کشته و زخمی از تروریستها برجای گذاشت، کوههای موسی و الصقر و جلیله و کوه منطقه زویک و السندیان و الدغمشلیه و تپه راهبردی 803 و کوه بوستداک و منطقه کوع الحطب در اطراف کوه زاهیه را به کنترل درآورد.

یک سرباز سوری در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که "ایده تروریسم بدعتی است که آنها به سوریه آوردند تا ملت سوریه را دچار ترس و رعب کنند. تروریستها بسیار بزدل هستند و به آنها اجازه نمی دهیم حتی یک روستا از روستاهای ما را تصرف کنند".

* درخواست کمک عناصر مسلح و قطع خطوط امدادرسانی آنها توسط ارتش

پیشروی ارتش سوریه سبب شد تا گروههای مسلح درخواست کمک و پشتیبانی کنند، اما با توجه به اقدام ارتش سوریه در رصد کردن راه های امدادرسانی به عناصر مسلح، این گروهها تاکنون هیچ پاسخی برای درخواستهای خود دریافت نکردند.

یک نظامی سوری ابراز امیدواری کرد که "هر جوان که قادر به حمل سلاح است، به ارتش سوریه ملحق شود و از سرزمینش دفاع کند، زیرا این سرزمین متعلق به خود ماست"

* پیشروی میدانی زمینه حرکت ارتش به سمت مرزهای ترکیه را فراهم می کند

تحولات میدانی در حومه شمالی لاذقیه و کنترل برخی مواضع راهبردی، راه را برای ارتش سوریه و هم پیمانانش برای حرکت به سمت مرزهای ترکیه فراهم کرد و کمکی برای ارتش سوریه در جنگ خود در منطقه سهل الغاب در حومه شمالی حماه به شمار می آید.

"علی علی" خبرنگار العالم گزارش داد که عملیات نظامی در حومه شمالی لاذقیه ادامه دارد و به آزادسازی تپه ها و کوههای بسیاری منجر شده و در دستگاه های ارتباطی گروههای تروریستی دیگر چیزی به جز درخواستهای کمک شنیده نمی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها