چرا صهیونیست‌ها به رادیو الخلیل حمله کردند؟ + فیلم

يکشنبه 1 آذر 1394 - 16:12

الخلیل (العالم) ـ نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش به ساختمان رادیو الخلیل در کرانه باختری، تجهیزات آن را مصادره و این رادیو را به اتهام خشونت طلبی تعطیل کردند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی ابتدای ماه نوامبر نیز رادیو منبر الحریه را تعطیل و با بهانه ها و توجیه های مختلف؛ تجهیزات آن را مصادره کرد.

رژیم صهیونیستی با هدف خاموش کردن صدای مبارزان، به اتهام تحریک به خشونت، رادیو الخلیل را در کرانه باختری اشغالی تعطیل کرد در حالی که خشونتهای خود را که ده ها سال ضد فلسطینیان اعمال کرده اند، فراموش کرده است.

نظامیانصهیونیست صبح روز شنبه با حمله به دفتر رادیو الخلیل، دستگاهها، وسایل ارتباطی، کامپیوترها و تمامی تجهیزات پخش رادیو را که بیش از 300 هزار دلار ارزش داشت، مصادره و آن را شش ماه به اتهام اقدامات تحریک آمیز تعطیل کردند. 

"امجد شوار" مدیر رادیو الخلیل گفت: در حل بررسی اقدامات نیروهای صهیونیستی از طریق دستگاههای ضبط بودم که ناگهان منطقه را محاصره کردند و شمار زیادی از آنان وارد ساختمان رادیو شدند.

وی افزود: من در را برای آنان باز کردم و واردشده و از من خواستند پخش را قطع کنم دلیل را پرسیدم و گفتند دستور بستن ایستگاه رادیویی را دارند.

مقامات اشغالگر خاطرنشان کردند که دلیل بستن رادیو الخلیل، اقدام رادیو به تحریک و تشویق برای اقدامات تروریستی و خشونت آمیز علیه شهرک نشینان و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی است.

سرکوب رسانه ها و آزادی بیان از سوی اشغالگران اقدام جدیدی نیست در ابتدای ماه جاری نیز آنان کاملا خودسرانه رادیو منبر الحریه را به همان دلایل واهی تعطیل و تجهیزات آن را مصادره کردند.

"جهاد قواسمی" عضو سندیکای خبرنگاران فلسطینی گفت: اسراییل همه پیمانها و قوانین بین المللی را نادیده می گیرد و به مراکزی که بر اساس قوانین بین المللی و پیمانهای حقوقی ورود بدان ممنوع است، حمله می کند.

خاطرنشان می شود که شهر الخلیل بزرگترین شهر کرانه باختری اشغالی و خط مقدم مقابله با اشغالگران صهیونیست در انتفاضه جدید قدس است که از ابتدای اکتبر گذشته آغاز شد وهم اکنون روزانه شاهد درگیریهای فلسطینیان و نیروهای اشغالگر است.

صهیونیستها الخلیل را به پادگانی نظامی برای حمایت از 500 شهرک نشین در میان 200 هزار شهروند فلسطینی تبدیل کرده اند.

MKH-22-08:33

پربیننده ترین خبرها