هگل: دشمن ما داعش است، نه اسد

هگل: دشمن ما داعش است، نه اسد
يکشنبه 1 آذر 1394 - 21:16

وزیر دفاع پیشین آمریکا درباره اصرار بر کناره‌گیری رئیس جمهور سوریه به جای تمرکز بر مبارزه با داعش، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چاک هگل یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان، گفت: داعش تهدیدی واقعی برای آمریکا و جهان است.

هگل که دومین وزیر دفاع در دوره ریاست اوباما بوده، در ادامه اظهار داشت: اصرار بر کناره‌گیری اسد، موجب می شود که در تشخیص دوست و دشمن اشتباه کنیم؛ در حالی که ما باید در ترسیم راهبرد سیاسی و نظامی خود، شفاف‌تر عمل کنیم.

به نوشته سایت شبکه سی.ان.ان، وزیر دفاع پیشین آمریکا افزود: چیزی به نام راه حل نظامی وجود ندارد. اکنون با تحولاتی که در عرصه ارتباطات اتفاق افتاده و داعش هم به خوبی از آن استفاده می کند، و با توجه به منابع مالی که داعش در اختیار دارد، باید دقیق و آشکار مشخص کنیم که راهبرد و استراتژی ما چیست؟ اولویت های ما کدام است؟ آیا اسد دشمن ماست یا داعش؟

هگل در ادامه تاکید کرد که "آمریکا نباید در دام اختلافات بیفتد و باید در کنار کشورهایی که با آنها مخالف است از جمله ایران و روسیه، با داعش بجنگد"، و ادامه داد: بیایید بر منافع مشترک تمرکز کنیم. تهدید مشترک علیه همه کشورها چیست؟ منافع مشترک ما قطعا در جنگ با داعش نهفته است و این نقطه شروع است. گمان نمی کنم که بدون درک نحوۀ برخورد با داعش، بتوانید برای "مشکل" اسد راه حلی بیابید.

چاک هگل در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان

 

پربیننده ترین خبرها