داعش زنانِ چادری را هم شلاق می‌زند

داعش زنانِ چادری را هم شلاق می‌زند
يکشنبه 1 آذر 1394 - 23:05

گروه تروریستی داعش، زنان سوری را که چادر تنگ به سر کنند 20 ضربه شلاق و زنانی که از لوازم آرایش استفاده کنند 5 ضربه شلاق می‌زند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "آزاده موافینی" زنی از جنوب ترکیه، در گزارشی که در روزنامه "نیویورک تایمز" منتشر شد به برخی از جنبه های مجازات زنان در شهر رقۀ سوریه اشاره کرد که به عنوان پایتخت گروه تروریستی داعش خوانده می شود.

وی که از عناصر جدا شده از "گردان الخنساء" داعش است، درباره ماموریت این گروه توضیح داد که الخنساء، نیروی پلیس زنان داعش به شمار می رود و وظیفه دارد، قوانین دیکتۀ شدۀ داعش را در مناطقِ تحتِ اشغالِ این گروه تروریستی، اجرا کند.

بر پایه این گزارش، در روزهایِ نخستِ اشغال رقه به دست عناصر داعش، به منظورِ عادت دادن زنان به قوانین جدید، از مجازات خفیفی نظیر جریمه های نقدی کم، استفاده می شد؛ اما پس از مدتی، مجازات بدنی جایگزین شد.

در این گزارش به ماجرای یک مادر و دختر سوری اشاره شده است که چادری تنگ به سر داشتند و توسط پلیس داعش بازداشت شدند. این دو زن، مُنکر ارتکاب تخلف بودند و با توجه به محجبه بودن، دلیلی برای بازداشت خود نمی یافتند.

عناصر داعش برای شلاق زدنِ آنان به دلیل سر کردن چادر تنگ آن ها را به اتاق شکنجه بردند که متوجه شدند دو زن، زیر نقاب، آرایش به صورت دارند به همین سبب، علاوه بر 20 ضربه شلاقِ چادر تنگ، 5 ضربه شلاق نیز برای داشتن آرایش به آنان زدند و پس از آن، 5 ضربه شلاق هم به سبب عدم پذیرش جرم در مراحل ابتداییِ بازداشت، تحمل کردند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها