ديده بان حقوق بشر:

بحرين بازداشت شدگان را شكنجه می كند

بحرين بازداشت شدگان را شكنجه می كند
دوشنبه 2 آذر 1394 - 14:52

سازمان ديده بان حقوق بشر اعلام كرد كه مسوولان بحرينی بازداشت شدگان و زندانیان را به شيوه هاي مختلف شكنجه می كنند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش 84 صحفه‌ای خود خاطرنشان کرد که مسوولان بحرینی بازداشت شدگان را شکنجه می‌کنند و نهادهای حقوقی شکایت‌های بازداشت شدگان در این ارتباط را دریافت کرده‌اند.
در این گزارش آمده است: سازمان دیده‌بان حقوق بشر با 10 نفر از بازداشت شدگان مصاحبه کرده که از سال 2012 میلادی تحت بازجویی اجباری در اداره آگاهی و مراکز پلیس قرار گرفته بودند. این سازمان همچنین با چهار زندانی سابقِ زندان مرکزی "جو" در شهر "منامه" پایتخت بحرین مصاحبه کرد و این زندانیان گفتند که مسوولان بحرینی آنها را در مارس سال 2015 میلادی شکنجه کرده اند.
در این گزارش آمده است: این زندانیان گفتند که مسوولان امنیتی آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و برخی از آنها در معرض شوک الکتریکی و سرپا ایستادن اجباری برای مدتهای طولانی و سرمای شدید قرار گرفته اند.
نهادهای حقوق بشری تاکید می کنند که از آغاز جنبش اعتراضی مسالمت آمیز مردمی بحرین در ماه فوریه 2001 میلادی تاکنون، صدها نفر بازداشت شده و بسیاری از آنها در دادگاه های سیاسی و ناعادلانه به زندانهای طولانی مدت، سلب تابعیت و اعدام محکوم شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها