25 هزار آواره سوری به کانادا منتقل خواهند شد

25 هزار آواره سوری به کانادا منتقل خواهند شد
دوشنبه 2 آذر 1394 - 19:49

العالم - سفیر کانادا دراردن از تصمیم به انتقال 25 هزار آواره سوری دراردن ، لبنان و ترکیه به کانادا تا قبل از پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " برونو ساكونامی" سفیر کانادا درامان پایتخت اردن روز دوشنبه دردیدار " عبد الله النسور" نخست وزیر اردن گفت که کشورش تا قبل از پایان سال جاری، پذیرای 25 هزار آواره سوری از اردن، لبنان و ترکیه خواهد بود.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) به نقل از ساکونامی گزارش داد انتخاب اردن به عنوان نقطه آغاز سفر آوارگان به کانادا به علت وجود امنیت و ثبات این کشور و مدیریت خوب اردن در زمینه امور آوارگان سوری است.

ساكونامی افزود " هزینه میزبانی آوارگان سوری در کانادا به یک میلیارد و 200 میلیون دلار می رسد".

" جاستن ترودو" نخست وزیر کانادا ششم ماه جاری اعلام کرده بود که کشورش تا قبل از پایان سال آتی در راستای عمل به وعده های انتخاباتی خود، 25 هزار آواره سوری را خواهد پذیرفت.

رسانه های کانادایی روز شنبه به نقل از یک سند درز کرده گزارش دادند که دولت این کشور تصمیم دارد که از اول دسامبر  روزانه 900 آواره سوری را ازطریق هوایی از اردن به مونترال و تورنتو در کانادا
منتقل کند.

مسئولان کانادایی اعلام کردند که روز سه شنبه جزئیات طرح استقبال از آوارگان سوری اعلام خواهد شد.

این درحالیست که نگرانی از نفوذ تروریست ها در داخل آوارگان و ورود آنان به خاک کانادا، یک هفته پس از حملات خونبار پاریس که دست کم 130 کشته برجای گذاشت، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

کمیته ای در کانادا متشکل از وزرای امور خارجه، دفاع، امنیت عمومی، بهداشت و مهاجرت با هدف تسریع در رسیدن آوارگان سوری به کانادا تشکیل شده است.

" جان ماكالم " وزیر مهاجرت کانادا نهم ماه جاری گفته بود که برخی از آوارگان درمرحله اول ، در پایگاه های نظامی اقامت خواهند گزید وبرخی از آنان نیز نزد خانواده ها یا سازمان های غیردولتی اقامت خواهند گزید و یا به استان ها و شهرهایی که حاضر به میزبانی آنان باشند، خواهند رفت.

با گذشت بیش از چهار سال از شروع جنگ در سوریه ، بیش از چهار میلیون نفر از مردم این کشور از خشونت ها گریخته اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها