نظرسنجی انگلیسی ها با طعم اسلام هراسی!

نظرسنجی انگلیسی ها با طعم اسلام هراسی!
دوشنبه 2 آذر 1394 - 22:19

العالم - درشرایطی که جهان غرب همواره بر طبل اسلام هراسی می کوبد، برخی محافل انگلیسی با استفاده از فضای وحشت ناشی از حملات تروریستی فرانسه، به زعم خود برای تحریک و ایجاد فضای ضد مسلمانان در آن کشوردست به اقدام تازه ای زده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه انگلیسی " دی سن " به گفته خود نتایج یک نظر سنجی را منتشر کرده که در آن بخشی از مسلمانان انگلیس افرادی خطرناک و تفکرات آنان نزدیک به داعش معرفی شده اند.

این نظرسنجی به گونه ای طراحی و نتیجه گیری شده که براساس آن نشان داده شود بخشی از مسلمانان انگلیس با تروریست های افراطی که پیش از این با حمایت های آشکار و پنهان دولت انگلیس به سوریه رفته اند، افکاری نزدیک به هم دارند.

نتایج نظرسنجی ادعایی نشریه دی سن نشان می دهد که از هر 5 مسلمان مقیم انگلیس یک نفر کسانی را که برای پیوستن به داعش به سوریه رفته اند، تایید می کند.

این نشریه در چارچوب نظرسنجی خود مصاحبه هایی هم با برخی از شخصیت های سیاسی و حزبی انگلیسی انجام داده که از زبان آنان درباره افراطی گری در انگلیس هشدار داده شده است.

به نظر می رسد اینگونه نظرسنجی ها درواقع تلاشی برای توجیه افراطی گری و آزارو اذیت مسلمانان انگلیس است که درماههای گذشته تشدید شده و گزارش های متعددی در باره اعمال خشونت علیه مسلمانان در شهرهای مختلف آن کشور منتشر شده است.

گزارش تهیه شده توسط گروه موسوم به "Tell Mama" که حوادث توهین لفظی و یا درگیری فیزیکی علیه مسلمانان و مساجد انگلیس را رصد می کند، نشان می دهد که 115 بزه ناشی از تنفر علیه مسلمانان در یک هفته پس از حملات پاریس رخ داده که افزایش 300 درصدی را به گذشته نشان می دهد.

اغلب قربانیان این خشونت ها زنان و دختران بین 14 تا 45 سال هستند که نحوه لباس پوشیدن آنها نشان می داد، مسلمان هستند.

این خشونت ها معمولا در مکان های عمومی مانند اتوبوس و قطار رخ داده و 34 زن باحجاب از جمله قربانیان آن هستند که اظهار داشتند کسی برای کمک به آنها پیشقدم نشده است.

پربیننده ترین خبرها