اخبار ضد و نقیض درباره سرنوشت خلبانان روس

اخبار ضد و نقیض درباره سرنوشت خلبانان روس
چهارشنبه 4 آذر 1394 - 10:33

درپی سرنگونی جنگنده روس در مرز سوریه با ترکیه، اخبار ضد و نقیضی درباره سرنوشت دو خلبان این جنگنده منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "رأی الیوم" درحالی که برخی از منابع مخالفان مسلح سوریه از کشته شدن یکی از دو خلبان سخن گفتند، یک مسؤول دولتی ترکیه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه تصریح کرد که دو خلبان زنده هستند و دولت ترکیه در تلاش برای بازپس گرفتن آنها است.

این مسؤول دولت ترکیه گفت، این کشور اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد دو خلبان روس زنده هستند و آنکارا در تلاش برای بازپس گرفتن آنها است.

برخی منابع نزدیک به مخالفان مسلح سوریه پیشتر گفته بودند که مخالفان مسلح یکی از دو خلبان را کشتند و خلبان دوم همچنان مفقود است.

این درحالی است که یک گروه شورشی ترکمانی از اعدام دو خلبان یاد شده خبر داد. معاون این گروه شورشی به خبرنگاران گفت: نیروهای این گروه دو خلبان را هنگام فرود با چتر به ضرب گلوله کشتند.

فادی احمد سخنگوی گروه مسلح موسوم به "جبهه یکم ساحلی" از گروههای مسلح فعال در حومه شمالی شهر لاذقیه سوریه نیز اظهار داشت: خلبان روس هنگام فرود آمدن با چتر در منطقه جبل ترکمان در تیراندازی کشته شد.

عمر الجبلاوی سخنگوی گروه موسوم به "تجمع انقلابیون سوریه" که گروه تبلیغاتی و رسانه ای مخالفان مسلح است، گفت: جسد این خلبان روس به اتاق عملیات مشترک گروههای مسلح منتقل شده است.

به گفته دو منبع فوق الذکر، جستجو برای یافتن دومین خلبان درجریان است.

شبکه های اجتماعی گروههای مخالف مسلح در سوریه یک نوار ویدئویی را بازنشر دادند که جسد یک سرباز را روی زمین نشان می دهد.

این گروهها اعلام کردند که این جسد متعلق به خلبان روس است.

رامی عبدالرحمن مدیر گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه  وابسته به جناح مخالفان خارج نشین نظام سوریه گفت: بالگردهای روس در حال جستجو در منطقه حدفاصل بین کوهستان ترکمان در ریف شمالی لاذقیه و منطقه کسب هستند که گمان می رود دومین خلبان در آنجا فرو آمده باشد.

پربیننده ترین خبرها