انتقاد روزنامه‌نگار فرانسوی از تجاوزگری علیه یمن

انتقاد روزنامه‌نگار فرانسوی از تجاوزگری علیه یمن
چهارشنبه 4 آذر 1394 - 14:46

روزنامه نگار فرانسوی از سکوت جامعه بین المللی در قبال جنگ ویرانگر عربستان علیه یمن انتقاد کرد، و آن را به منزله حمایت از این تجاوزگری دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مارتا موندی" در مطلبی در سایت خبری «فاکس» فرانسه با اشاره به چرایی علت واقعی سکوت کشورهای بزرگ در قبال تجاوزگری عربستان علیه یمن با وجود اینکه بیشترین موارد نقض حقوق بشر را بر اساس معاهده حقوق بشر ژنو داشته است تاکید کرد این سکوت مرگبار حمایت از متجاوز به شمار می رود.
مارتا موندی خاطرنشان کرد، بسیاری درباره علت واقعی نوع واکنش ابرقدرت های جهان به جنگ علیه یمن سوال می کنند، در حالی که بیشترین موارد نقض حقوق بشر که در معاهده های ژنو آمده روی داده است. بنابراین، این پرسش مطرح می شود که چرا این کشورها در قبال این جنگ سکوت کرده اند.
وی افزود:  بیش از شش ماه است که یمن زیر فشار محاصره به سر می برد، محاصره ای که حتی شامل سازمان های بین المللی نیز می شود. در این جنگ بین افراد مسلح و غیر مسلح و آثار باستانی هیچ تفاوتی دیده نمی شود، و حتی از سلاح های ممنوع علیه مدارس، زیارتگاه ها، مراکز بهداشتی و مراکز تولید انرژی، جاده ها و شبکه های آبی استفاده می شود. به طور اجمالی می توان گفت که این جنگ زیرساخت های یمن را نابود کرد.
وی خاطرنشان کرد: سکوت هولناک در این خصوص حمایت از این جنگ به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها