بحران در روابط رژیم صهیونیستی و سوئد

بحران در روابط رژیم صهیونیستی و سوئد
چهارشنبه 4 آذر 1394 - 14:57

وزیر امور خارجه سوئد حملات تروریستی داعش در پاریس را به تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مردم فلسطین مرتبط کرد، این اظهارات بحرانی را در روابط دیپلماسی رژیم صهیونیستی و سوئد ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اودی سیگل" تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "در پی اظهارات وزیر امور خارجه سوئد در مرتبط کردن حملات تروریستی داعش در پاریس با ناامیدی و یأس حاکم بر مردم فلسطین در نتیجه اقدامات ظالمانه اسرائیل، وزرات امورخارجه اسرائیل سفیر سوئد را در تل آویو احضار کرد."
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "مارگت فالستروم" وزیر امور خارجه سوئد را پخش کرد.
وی در مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سؤال مجری در خصوص نگرانی وی از اقدامات تروریستی جوانان سوئدی وابسته به داعش گفت: "این اقدامات نگران کننده گروههای افراطی، به تحولات خاورمیانه مرتبط است. جوانان فلسطینی آینده خود را تاریک و تباه می بینند. و راهی جز تسلیم شدن به ناامیدی و یأس پیش رو ندارند."
اودی سیگل در خصوص این اظهارات گفت: "بنظر می سد پیام نتانیاهو به اروپا پس از حوادث پاریس در خصوص اینکه همه ما قربانی تروریسم هستیم، شنونده ای   نداشت. انتظار می رفت  پس از حوادث پاریس، جهان و مخصوصا اروپا، شرایط دشوار اسرائیل را درک کند، و با اسرائیل ابراز همدلی کند و سیاستهای اسرائیل را در مناطق اسرائیلی و فلسطینی بپذیرد. اما ظاهرا توقع اسرائیل بی جا بود."
اودی سیگل گفت: "نتانیاهو درپی حوادث پاریس در پیامی که برای اروپا و جهان گفته است، تروریسم تروریسم است. ما قربانی تروریسم هستیم همانطور که پاریس قربانی تروریسم شد. در حالی که اروپا ارتباطی بین این رویدادها نمی بیند.
از نظر اروپاییها ریشه تروریسمی که در اسرائیل رخ می دهد به مبارزات ملی و وطن دوستانه برای رهایی از اشغالگر باز می گردد که این اقدامات از نظر اروپاییها قابل توجیه است."
وی ادامه داد: "هر قدر اسرائیل فشارهایی که علیه فلسطینی اعمال می کند افزایش دهد، این گونه اقدمات از سوی فلسطینیها برای اطراف اروپایی مشروعتر می شود."
سیگل به نتایج نظرسنجی روزنامه جروزالم پست از ساکنان سرزمینهای اشغالی در خصوص روابط دوستانه کشورهای اروپایی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
طبق نتایج این نظر سنجی 55 درصد از صهیونیستها در اراضی اشغالی آلمان را تنها کشور دوست این رژیم می دانند و 40 درصد سوئد و تنها 22 درصد فرانسه را دوست اسرائیل می دانند.
 

پربیننده ترین خبرها