مردم غزه بابمبهای ویرانگر کدام کشور کشته شدند؟

مردم غزه بابمبهای ویرانگر کدام کشور کشته شدند؟
چهارشنبه 4 آذر 1394 - 23:01

ارتش رژیم اشغالگر در حمله ویرانگر خود به منطقه باریکه غزه در تابستان 2014 از نوعی بمب هوشمند آمریکایی استفاده کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نیر دفوری" خبرنگار امور نظامی اسرائیل گفت که نیروی هوایی ارتش این رژیم، این بمب هوشمند را که ساخت شرکت آمریکایی "بویینگ" است، در سال 2006 خریداری کرده و اولین بار در سال 2011  دراختیار نیروی هوایی اسراییل قرار گرفته است.

پایگاه "رأی اليوم" در گزارشی به نقل از "نیر دفوری" نوشت: "هواپیماهای اف 15 و اف 16 از این بمب های هوشمند استفاده کرده اند".

بنا به گزارش شبکه دوم تلویزیون اسرائیل، ارتش رژیم اشغالگر برای اولین بار از این بمب که در هدف قرار دادن مواضع و اهداف خیلی دقیق است، درحمله ویرانگر به باریکه غزه در تابستان 2014 استفاده کرد.

براساس این گزارش، نام انگلیسی این بمب Small Diameter Bomb یا به اختصار " اس دی بی " (SDB) یا " جی بی یو – 39 " است.

GBU-39 بمبی هدایت شونده و دقیق با وزن 110 كيلوگرم است و با توجه به قطر کم، با هدف فراهم کردن امکان حمل تعداد بیشتری بمب برای هواپیما طراحی و ساخته شده است.

بیشتر هواپیماهای نیروی هوایی ارتش آمریکا قادر به حمل یک مجموعه از چهار بمب " اس دی بی " به جای یک بمب 907 كیلوگرمی است.

با وجود عقب نشینی اسرائیل و تخلیه شهرک های اسرائیلی از باریکه غزه در سال 2005 بعد از اشغال آن به مدت طولانی، ارتش اسرائیل این منطقه با مساحت حدود 365 کیلومتر مربع را به زندانی برای بیش از یک میلیون و 600 هزار فلسطینی تبدیل کرده است و اهالی آن را هدف عملیات ترور، کشتار و نابودی و ویرانی قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها