صحنه‌هایی از پیشروی ارتش سوریه در غوطه شرقی

پنج‌شنبه 5 آذر 1394 - 09:50

غوطه شرقی (العالم) – ارتش سوریه بر شماری از مجتمع های مسکونی واقع در شرق اتوبان حرستا در ریف دمشق تسلط یافت .

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه گزارش داد، ارتش سوریه همچنین مجموعه ای از تونلهای زیرزمینی در منطقه را کشف کرد و توانست جاده مرج السلطان – نوله به عنوان یکی از مهم ترین راههای امدادرسانی به تروریستها در غوطه شرقی را به کنترل خود درآورد.
خبرنگار العالم گفت: ما هم اکنون نزدیک مهمترین پایگاه یک گروهک تروریستی در غوطه شرقی بسر می بریم، و رو در روی ما مقرهای تروریست های گروهک موسوم به جیش الاسلام قرار دارند، و صدای عملیات و تبادل آتش در محور جاده بین المللی دمشق – حمص برای تامین امنیت اتوبان حرستا، شنیده می شود.
دارین افزود: مواضع و استحکامات نظامی و خطوط مقدم تروریست های جیش الاسلام در برابر پیشروی ارتش سوریه در شرق اتوبان حرستا یکی پس از دیگری فرومی ریزد. عملیات در این محور به شدت ادامه دارد و تا تامین امنیت کامل جاده سریع السیر حرستا متوقف نخواهد شد.
بازپس گیری ساختمان "العظم" معروف به العراقی یک دستاورد معمولی نیست. تسلط یافتن بر آن به معنی تسلط یافتن از نظر لجستیکی و آتش بار بر مساحت وسیعی از مزرعه های دوما و حرستا است.
یک سرباز سوری در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد: هنگام پاکسازی منطقه تونلی متعلق به تروریست ها یافت شد که مزارع دوما را با مقرهای واقع در غرب اتوبان مرتبط می ساخت که تروریست ها در آنها سنگر گرفته بودند. ارتش توانست وارد این تونل شده و مین ها را شناسایی و خنثی کند.
گروهک تروریستی موسوم به جیش الاسلام مین های زیادی در تونل و مزارع واقع در شرق اتوبان حرستا جاسازی کرده بود تا مانع از پیشروی نیروهای سوری شود.
یک سرباز دیگر گفت: بر روی مین های یافت شده در تونل عبارت جیش الاسلام حک شده است، و با هدف قرار گرفتن مقر عملیات این گروهک شماری از فرماندهان آنها کشته شده و یا زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها