پوتین درانتظار عذرخواهی ترکیه

پوتین درانتظار عذرخواهی ترکیه
پنج‌شنبه 5 آذر 1394 - 18:44

العالم ـ رییس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه سهل انگاری برخی کشورها و کمکهای مستقیم آنها به تروریست ها به ظهور گروه تروریستی و "پدیده ترسناک" داعش انجامید، گفت: ترکیه هنوز درباره ساقط کردن هواپیمای روسی عذرخواهی نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولادمیر پوتین روز پنجشنبه در مراسم تحویل استوارنامه سفرای برخی کشورها در کرملین ابراز امیدواری کرد که یک ائتلاف بین المللی گسترده ضد تروریسم تشکیل شود و این ائتلاف ازعملیات نظامی روسیه در سوریه حمایت کند.

به نوشته روسیا الیوم، پوتین افزود: ما بر این باوریم که باید هرگونه تلاش برای ترمیم چهره تروریستها و تشویق آنها، نوعی مشارکت در تروریسم و جنایت های آن به شمار آید.

وی خاطرنشان کرد که سرپوش گذاشتن بر تروریستها و تجارتهای غیرقانونی نفت، مواد مخدر، آثار باستانی و نیز تجارت انسان همچنان ادامه دارد و برخی درآمدهای صدها میلیونی و یا حتی میلیاردها دلار از این تجارتها دریافت می کنند. 

رییس جمهوری روسیه توضیح داد: "من امیدوارم که یک ائتلاف گسترده ای تشکیل شود که به صورت هماهنگ شده و به عنوان یک قدرت یکپارچه فعال، با تروریسم مقابله کند و از نظامی های روسیه که دست به عملیات نظامی موفقیت آمیز علیه گروههای تروریستی در سوریه می زنند، حمایت کند".

پوتین با بیان اینکه رهبری ترکیه روابط دو کشور را عمدا به سمت بن بست می کشاند، از مقام های ترکیه خواست تا عاملان جنایت ساقط کردن هواپیمای روسی را مجازات کنند و افزود که ترکیه هنوز درباره ساقط کردن هواپیمای روسیه عذرخواهی نکرده است.

پربیننده ترین خبرها