چرا "سو 24" نتوانست با "اف 16" مقابله کند؟

چرا
جمعه 6 آذر 1394 - 18:18

پس از سرنگون شدن یک فروند هواپیمای سو 24 روسیه توسط جنگنده اف 16 ترکیه، سؤالهایی در خصوص دلیل وقوع این حادثه مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از "روسیا الیوم"، هواپیمای سو 24 روسیه با موشک هوا به هوا که از جنگنده ترکیه‌ای اف 16 شلیک شده بود، هدف قرار گرفت.
خلبان روس که از این حادثه نجات پیدا کرده، گفته است که جنگنده ترکیه از پشت سر آنها را هدف قرار داد.
سو 24، هواپیمای بمب افکنی است که از آن برای پایین انداختن بمبهای هوشمند و یا عادی با قدرت تخریب بالا علیه مواضع و اهداف زمینی استفاده می‌شود.
سرعت بمب افکن سو 24 در مقایسه با هواپیماهای هجومی و جنگنده‌ها پایین تر است زیرا این هواپیما برای حمل بمب مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل از سو 24 برای انجام مانور و یا درگیری‌های هوایی استفاده نمی‌شود.
البته باید توجه داشت که سو 24 از نوع بمب افکن‌های متوسط به شمار می‌آید، و بمب افکن‌های راهبردی بزرگتر و قدرتمندرتی نیز وجود دارند که می‌توانند موشکهای بالدار و بمبهای سنگین هسته‌ای را حمل کنند.
در مأموریتهای بمباران مواضع دشمن، معمولا جنگنده‌ها و هواپیماهای هجومی، این بمب افکن‌ها را همراهی می‌کنند.
روسیا الیوم درباره حادثه سرنگون شدن سو 24 نوشت، این بمب افکن پس از بمباران مواضع تروریستها در شمال سوریه در حال بازگشت به فردوگاه "حمیمیم" سوریه بود، و هیچ جنگنده و یا هواپیمای هجومی آن را همراهی نمی کرد زیرا روسیه، ترکیه را یک کشور "دوست" تصور می‌کرد و از یادداشت امضا شده با ائتلاف بین المللی ضد داعش برای پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای روسیه در حریم هوایی سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه با خبر بود.

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها