تشخیص علت دقيق فوت ركن آبادی تا 48 ساعت آینده

جمعه 6 آذر 1394 - 19:33

برادر غضنفر ركن آبادی سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در لبنان اعلام كرد كه علت دقيق و زمان تقريبی فوت برادرش تا 48 ساعت ديگر مشخص خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، پيكر غضنفر ركن آبادي سفير سابق جمهوري اسلامي ايران امروز بعد از برگزاري مراسم نمازجمعه با حضور گسترده مردم، مسؤولان و شخصيت هاي سياسي و ديني از مصلاي تهران تشييع شد.
"مرتضي ركن آبادي" برادر ایشان در جمع خبرنگاران گفت: تا اين لحظه نمی توانيم براساس شايعات اظهار نظری داشته باشيم، و بايد 48 ساعت صبر كنيم تا اظهارات و تشخيص هاي درست كارشناسان ايراني، و علت دقيق فوت و زمان آن اعلام شود.

مرتضي ركن آبادي تاكيد كرد: اگر ببينيم (نتايج اين تشخيص) با آنچه سعوديها ادعا می كنند مغايريت داشته باشد، قطعا شكايت هايي را به دادگاه بين المللي خواهيم برد.

"حسين جابر انصاري" سخنگوي وزارت امور خارجه نيز به خبرنگاران تأکید کرد: فاجعه منا، فاجعه ای است که در تاریخ حج و تاریخ ملتهای اسلامی باقی خواهد ماند؛ متأسفانه سوء مدیریت مفرط در تعامل با این فاجعه از لحظات اول فاجعه تا مراحل بعدی وجود داشت و به همین دلیل دوره زمانی طولانی را به خودش اختصاص داد.
وی افزود: هنوز هم تعدادی از قربانیان ایرانی این فاجعه باقی مانده اند که پیگیری سرنوشت آنان در دستور کار نهادهای ذیربط است؛ طبیعی است که پایان یافتن مرحله جستجوی مفقودان فاجعه منا، به معنای پایان این فاجعه و پیگیری سیاسی و حقوقی آن نیست.

 

زهرا رکن آبادی

"زهرا ركن آبادی" دختر سفير سابق ايران در لبنان نيز در گفت وگو با خبرنگار العالم از تلاش های جمهوری اسلامي ايران براي شناسايي پيكر پدرش و انتقال آن به ايران به منظور خاكسپاري در ميهن خويش، تشكر كرد و گفت: امیدوارم که پیگیری ها از این به بعد نیز به همین شدت ادامه یابد، و وضعیت همه مفقودان هرچه سریعتر مشخص شود و خانواده های آنان از چشم انتظاری بیرون بیایند.

شركت كنندگان در مراسم تشييع پيكر ركن آبادي با سردادن شعار "مرگ بر آل سعود"، خشم خود را از آنچه براي حجاج بيت الله الحرام به علت سوء مديريت مسؤولان سعودي روي داد، ابراز داشتند.


اين درحالي است كه 15 نفر از حجاج ايراني همچنان جزء مفقودان فاجعه منا هستند.

پربیننده ترین خبرها