هلند: اتحادیه اروپا ازهم پاشیده می شود

هلند: اتحادیه اروپا ازهم پاشیده می شود
شنبه 7 آذر 1394 - 20:28

العالم ـ نخست وزیر هلند همزمان با اعلام آمادگی کشورش برای ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در ماه ژانویه آینده، هشدار داد که به سبب بحران مهاجرت، اتحادیه اروپا مانند امپراطوری روم از هم خواهد پاشید.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "فایننشیال تایمز" انگلیس به نقل از مارک روته نخست وزیر هلند نوشت: "مرحله نخست تضمین نظارت بر مرزهاست، همانگونه که همه ما از امپراطوری روم می دانیم، امپراطوری های بزرگ در صورتی که مرزهای خود را به خوبی محفاظت نکنند، از بین می روند".

قرار است هلند ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برای نیمه نخست سال 2016 به عهده بگیرد؛ این کشور بحران مهاجرت را در راس اولویت های خود قرار داده است، نخست وزیر هلند در گفتگو با روزنامه نگارانی که از بروکسل آمده اند، گفت: باید از ورود مهاجران به اروپا جلوگیری کنیم، نمی توانیم در شرایط فعلی به این وضعیت ادامه دهیم.

 برت کوئندرس وزیر خارجه هلند نیز روز چهارشنبه گذشته، خواستار همکاری برای حفظ منطقه شینگن شد که آزادی رفت و آمد را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تضمین می کند؛ اما جرون دیسلبلوم رییس "یوروگروپ" و وزیر دارایی هلند روز گذشته هشدار داد در صورتی که بحران مهاجرت حل نشود، مجموعه کوچکی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله هلند ممکن است وادار شوند که "منطقه شینگن کوچک شده ای" ایجاد کنند.

گفتنی است صدها نفر از مهاجران مغرب، الجزایر و پاکستان، تلاش کردند تا به مرزهای یونان و مقدونیه یورش ببرند آنها بخشی از سیم خاردارها را از بین بردند و خواستار آن شدند تا به آنها اجازه حرکت به سمت شمال اروپا داده شود... این افراد از جمله 1500 آواره ای هستند که نزدیک شهر «ایدومنی Idomeni » در مرز شمالی یونان به سبب سیاست بازرسی و گزینش مهاجران در انتظار به سر می برند؛ زیرا کشورهای بالکان فقط به آوارگان کشورهای درگیر مانند سوریه، افغانستان و عراق اجازه عبور از مرزهایشان می دهند. برخی از معترضان به سمت نیروهای پلیس سنگ پرت می کردند و برخی دیگر شعار "می خواهیم به آلمان برویم" سر می دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها