فساد و اختلاف منجر به ترمیم کابینه کویت شد

فساد و اختلاف منجر به ترمیم کابینه کویت شد
يکشنبه 8 آذر 1394 - 19:59

العالم - شیخ "صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کویت، به دنبال بروز اختلاف در وزارت نفت و فساد و استعفای یکی از وزرا، با ترمیم کابینه این کشور موافقت کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری کویت، امیراین کشور، استعفای "احمد خالد احمد الجسار" وزیر امور عمومی و وزیر آب و برق را پذیرفت و"انس خالد الصالح" معاون نخست وزیر و وزیر دارایی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت نفت منصوب کرد.

همچنین "علی صالح العمیر" را به عنوان وزیر امور عمومی و وزیر مشاور در امور مجلس امت و "محمد عبدالله مبارک الصباح" را به عنوان وزیر مشاور در امور نخست وزیری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آب و برق منصوب کرد. 

الجسار سپتامبر 2015 پس از محکوم شدن از سوی دادگاه استعفا کرد و چهار مقام بلندپایه و 11 مسئول سابق به اتهام هدر دادن بیت المال به خاطر بستن قرارداد 215 میلیون دلاری با یک شرکت غیر کاردان به دو سال زندان و پرداخت جریمه به مبلغ 20 هزار دینار کویتی (66 هزار دلار) محکوم شدند.

العمیر نیز که از ژانویه 2004 در این سمت بود با شماری از مسئولان بخش نفت که 90 درصد درآمد کشور به آن وابسته است، اختلاف پیدا کرد.

شرکت نفت دولتی کویت اوایل نوامبر 2015 از اجرای دستور العمل در خصوص تغییر شماری از مسئولان نفتی خودداری کرد.

تولید روزانه نفت کویت بر اساس آخرین آمار 2 میلیون و 800 هزار بشکه و ذخیره آن 7 درصد ذخایر جهان است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها