اعتراضات گسترده بحرینیها به حکم اعدام مخالفان

اعتراضات گسترده بحرینیها به حکم اعدام مخالفان
دوشنبه 9 آذر 1394 - 10:37

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در مناطق مختلف، صدور احکام سیاسی اعدام علیه تعدادی از فعالان مدنی و سیاسی و مخالفان را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بحرینی ها دیروز (یکشنبه) با برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف بحرین، صدور احکام ظالمانه اعدام علیه فعالان مدنی و سیاسی و زندانیان را محکوم کرده و نهادهای قضایی حکومت آل خلیفه را فاسد خواندند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که به همت ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین برگزارشد، شعار "نه به اعدام" می دادند و با در دست داشتن تصاویر زندانیان سیاسی، همبستگی خود را با آنان و خانواده هایشان علیه احکام خودسرانه آل خلیفه اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین خواهان متوقف شدن اجرای احکام اعدام شده، و مقامات بحرینی را مسؤول عواقب اجرای این احکام دانستند.

البلاد القدیم، ابوصبیع و الشاخوره از جمله مناطقِ برگزاری تظاهرات برای آزادی زندانیان سیاسی و در صدر آنان شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین بود.

تظاهرکنندگان برتحقق خواستهای قانونی مردم بحرین برای دستیابی به آزادی، دموکراسی و تعیین سرنوشت تاکید کرده و شعار "هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد ... و با طولانی شدن مدت دوره حبس، از حقوق مردم خود کوتاه نخواهیم آمد" سر دادند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری حکومت بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. حکومت بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به حکومت بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

حکومت بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها