آل خیلفه نوجوان 15 ساله بحرینی را زندانی کرد

آل خیلفه نوجوان 15 ساله بحرینی را زندانی کرد
دوشنبه 9 آذر 1394 - 11:36

یک فعال حقوق بشری گفت: دادستانی کل بحرین دستور زندانی کردن یک ماهه "سید علی عباس" نوجوان 15 ساله را صادر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از فعالان حقوق بشر تصریح کرد: دادستانی کل بحرین اتهاماتی ادعایی را علیه "سید علی عباس" مبنی بر "مشارکت در فعالیت  گروهی تروریستی، ساخت بمب های غیر واقعی و قرار دادن آن در اماکن عمومی و در اختیار داشتن کوکتل مولوتوف و تظاهرات و ایجاد آشوب" مطرح کرد.

وی افزود: دادستانی بحرین در سایه این اتهامات، روز یکشنبه 29 نوامبر 2015 دستور حبس "سید علی عباس" نوجوان 15 ساله را به مدت 30 روز صادرکرد.

خانواده این نوجوان نگرانی شدید خود را  نسبت به سرنوشت وی اعلام کرده و گفتند: مقامات دولتی سه روز پس از بازداشت، موضوع را به ما اطلاع دادند.

سید علی عباس

برپایه این گزارش، سید علی عباس درحالی که سوار بر خودروی پدرش در روستای باربار در حال حرکت بود، بازداشت شد. خانواده سید علی عباس ابتدا تصور می کردند که شاید وی تخلف رانندگی مرتکب شده است اما با اتهامات سیاسی علیه وی غافلگیر شدند.

خانواده سید علی عباس اعلام کردند: تاکنون اجازه ملاقات نداشته اند و از زمان بازداشت و پس ازچندین بار تحصن در برابر مرکز پلیس، فقط اجازه تماس تلفنی به آنها داده اند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری حکومت بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. حکومت بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به حکومت بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

حکومت بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها