در راستای برخورد با مخالفان؛

دور جدید همکاری امنیتی انگلیس با بحرین کلید خورد

دور جدید همکاری امنیتی انگلیس با بحرین کلید خورد
دوشنبه 9 آذر 1394 - 15:10

در سایه حمایت مداوم دولت انگلیس از حکومت آل خلیفه در بحرین، یکی از مسئولان ارشد پلیس انگلیس با رئیس دستگاه امنیت عمومی بحرین دیدار و گفت وگو کردکرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل ازسایت «مراة البحرين»، وزارت کشور بحرین اعلام کرد: کریک مک کی معاون کمیسر پلیس لندن با طارق الحسن رئیس دستگاه امنیت عمومی بحرین درباره اوضاع و هماهنگی امنیتی گفتگو کرد.  

این سایت افزود: انگلیس در کمک به منامه برای مقابله با معترضان و سرکوب آنها نقش ایفا می کند؛ معترضانی که خواستار روی کار آمدن یک نظام دمکراتیک هستند که به سلطه و قدرت خاندان آل خلیفه در بحرین پایان دهد.

انگلیس هم اکنون درحال محاکمه یکی از مخالفان دولت بحرین است. عملیات احداث یک پایگاه نظامی دریایی انگلیس در بحرین اخیرا و در جریان سفر فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس به این کشور آغاز شد.

این درحالی است که دیگر مقر ناوگان پنچم نیروی دریایی آمریکا به عنوان حامی دیگر آل خلیفه در بحرین قرار دارد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه نظام آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری حکومت بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. حکومت بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به حکومت بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

حکومت بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها