وقتی صهیونیست ها از آمریکا ناامید می شوند!

وقتی صهیونیست ها از آمریکا ناامید می شوند!
دوشنبه 9 آذر 1394 - 16:58

العالم - صهیونیستها از عجز آمریکا برای کمک به فروکش کردن خشم مردم فلسطین و خنثی سازی موج ضد اسرائیلی در سراسر سرزمینهای اشغالی فلسطین، ابراز نا امیدی کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "موآف فاردی" کارشناس مسائل دیپلماسی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: چند روز پیش وزیر خارجه کشور بزرگ جهان به نام ایالات متحده در اسرائیل حضور داشت.او یکی از مهمانان همیشگی است، پیوسته به اسرائیل رفت و آمد می کند و نمی دانیم برای چه آمد و چرا رفت.

وی گفت: سفر کری به اسرائیل بی نتیجه و بیهوده بود و بیانگر شکست و نا امیدی آمریکا در حل و فصل نزاع اسرائیل و فلسطین است.

وی افزود: نمی خواهم واژه های توهین آمیز علیه آمریکا بکار گیرم؛ اما عجز کری از حل و فصل این نزاع کاملا روشن است.

فاردی ابراز عقیده کرد: کری در پی سفر نتانیاهو به واشنگتن و تفاهماتی که در کاخ سفید صورت گرفته بود عازم اسرائیل شد.آمریکایی ها گمان می کردند نتانیاهو بطور جدی در صدد حل نزاع اسرائیل با فلسطین است و قصد دارد در این راستا در زمینه مسائل جوهری گام بردارد. برای مثال آنها گمان می برند نتانیاهو قصد دارد برخی مناطق "ج" را به مناطق "ب" تغییر دهد یعنی به فلسطینی اجازه دهد در مناطق "ج" واحدهای مسکونی بسازند.از نگاه آمریکاییها این اقدام تنش طرفین نزاع را کاهش می دهد و دیدگاه ها را نزدیک می کند.

وی افزود: لاوروف، کری و موگرینی با نمایندگانی از سازمان ملل در نیویورک در 30 سپتامبر در نشستی این طرح را ارائه دادند، نتانیاهو در پی این نشست عازم واشنگتن شد و اعلام کرد که من برای گفتگو آماده هستم. لذا کری پس از این اعلام آمادگی عازم اسرائیل شد اما نتانیاهو به طرح کری "نه" گفت.

این کارشناس صهیونیست گفت که یکی از توجیهات نتانیاهو برای پاسخ منفی به کری اقدام های ضد اسرائیلی فلسطینی ها ودیگری احتمال فروپاشی ائتلاف وی در کابینه اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها