سرما وضعیت آوارگان یمنی را وخیم تر کرده است

دوشنبه 9 آذر 1394 - 19:07

العالم - با شدت گرفتن سرما درپاییز و نزدیک شدن زمستان، آوارگان یمنی در منطقه ضروان در شمال صنعاء پایتخت این کشور ، شرایط معیشتی بسیار بدی را پشت سر می گذارند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، آوارگان که در سایه نبود امکانات لازم برای زندگی و درمان و وسایل بهداشتی و کمبود مواد غذایی در وضعیت بحرانی قرار گرفته اند، از طرف ها و سازمان های ذیربط خواستند برای مقابله با سرمای زمستان به آنان کمک کنند.

یک آواره یمنی به نام "محمد عامر" که همه اعضای خانواده اش را در حمله سعودی ها به شهر صعده در شمال یمن از دست داده است، می گوید که وی و دیگر آوارگان ازهشت ماه پیش با وضعیت معیشتی بدی روبرو هستند.

محمد به خبرنگار شبکه العالم گفت که درنتیجه سرما ازالتهاب ریه، تنگی نفس و حساسیت در چشمهایش رنج می برد.

در نتیجه نبود خدمات درمانی در اردوگاه ها و با نزدیک شدن فصل سرما، بیماری های مختلف مانند حصبه میان زنان و کودکان شیوع پیدا کرده است.

یکی از زنان آواره دراین اردوگاه بیان کرد: آوارگان از بیماری روماتیس و حصبه و اسهال و بیماری های ریوی رنج می برند و هیچ دارویی برای درمان بیماری خود دراختیار ندارند.

یک زن آواره دیگر نیز گفت که آوارگان علاوه بر درمان به پتو و لباس گرم برای محافظت از خود در برابر سرما نیاز دارند؛ اما در داخل اردوگاه های آنان لباس و وسایل گرمایشی نیست.

آوارگان این اردوگاه خواستار کمک رسانی فوری به آنان در مقابله با سرمای زمستان شده اند.

آوارگان یمنی از همه ملت های آزاده جهان خواسته اند که کمک های خود اعم از پتو، چادر، دارو و لباس گرم را به دست آنان برسانند.

" أمة الصبور نجم الدين " خبرنگار العالم در یمن گزارش کرد که درد و رنج آوارگان پایان نمی یابد، زیرا آن ها همه دارایی خود را از دست داده اند و از نظر جسمانی و روحی نیز شرایط خوبی ندارند.

براساس این گزارش، عربستان سعودی پس از شکست در تجاوز نظامی خود، با محاصره گذرگاه های دریایی و زمینی، یمن را محاصره و این کشور را با بحران انسانی روبرو کرده است و شمار قربانیان در میان آوارگان بیمار که از حملات وحشیانه عربستان سعودی و هم دستانش فرار کرده اند، افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار العالم ، آن چه بر میزان فاجعه انسانی در یمن می افزاید، مانع تراشی عربستان و همدستانش در رسیدن کمک های اساسی و انسان دوستانه به دست مردم و آوارگان یمنی است و حملات به بیمارستان ها و کارخانه ها و پمپ بنزین ها و نیز حمله به بنادر که یمن در وارد کردن 70 درصد از واردات خود به آن تکیه دارد، بر میزان این فاجعه افزوده است.

پربیننده ترین خبرها